کد خبر: 22109912026
روزنامهمجلس

نامه قالیباف برای پیگیری یارانه ۱۲۰ هزار تومانی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پی نظارت میدانی از محله امام زاده یحیی(ع) تهران و برخورد با ادعای بی‌خبری برخی محرومان این منطقه از یارانه ۱۲۰ هزار تومانی که از سوی مجلس مصوب شده و قرار بود دولت آن را پرداخت کند، در نامه‌ای خواستار بررسی چگونگی اجرای این قانون و ارائه گزارش آن شد.

به گزارش ایسنا، قالیباف در این نامه خطاب به پژمان پشمچی زاده معاون نظارت مجلس شورای اسلامی نوشته است:«پیرو نظارت میدانی برای بررسی چک نهایی دریافت یارانه قانون حمایت معیشتی مجلس و ادعای تعدادی از محرومین  مبنی بر عدم دریافت یارانه مردمی، ضروری است چگونگی اجرایی شدن پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی برای محرومین و ۱۰۰ هزار تومانی برای اقشار کم درامد پیگیری و گزارش آن به اینجانب ارائه شود».

بر اساس این گزارش، دوهفته پیش رئیس قوه مقننه با حضور در منازل برخی اهالی محله امام زاده یحیی که از اقشار بدون درآمد و آسیب پذیر هستند، از نزدیک در جریان  مسائل و مشکلات مردم قرار گرفت. در این بازدید میدانی خانواده هایی که در این محله زندگی می کنند و برخی از آن‌ها حتی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند، ادعا کردند که فقط یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند و نه تنها یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اخیر که مصوبه مجلس است را دریافت نمی کنند، بلکه حتی یارانه معیشتی که سال گذشته و پس از افزایش قیمت بنزین بنا بود به خانواده های ایرانی پرداخت شوند را نیز دریافت نمی‌کنند.

قالیباف در نامه خود همچنین از دیوان محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس خواسته است بررسی چگونگی پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به محرومان را در دستور کار قرار دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا