کد خبر: 270303163049
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدنرییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

نرخ تورم و بهره، کمر تولید را شکسته است

رییس اتاق ایران گفت: تولیدکنندگان کشور چند سالی است که با مشکل زیادی رو به رو هستند و نرخ تورم و نرخ بهره کمر تولیدکننده را شکسته است و نمی‌توانند با ظرفیت مطلوب تولید داشته باشند.

به گزارش ایلنا، صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، کاندیدای ریاست جمهوری، با اعضای هیات نمایندگان اتاق گفت: آقای پورمحمدی نیاز به کسب سمت ریاست جمهوری ندارند اما شرایط امروز به گونه‌ای است که برای پیشبرد امور کشور احساس مسئولیت می کنند.

وی افزود: واقعیت این است که تولیدکنندگان کشور ما چند سالی است که با مشکل زیادی رو به رو هستند و نرخ تورم و نرخ بهره امروز کمر تولیدکننده را شکسته است و نمی‌توانند با ظرفیت مطلوب تولید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: نوسانات قیمت ارز و تعهدات ارزی که برای بازرگانان تعریف شده مشکلات بسیاری برای آنها آفریده و تغییرات در روش مدیریت برخی مسائل می تواند در بسیاری از مسائل راهگشا بود.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: وضعیت تامین برق و گاز شایسته نیست و وزارتخانه های نیرو و صمت در تامین زیرساخت‌ها عملکرد خوبی ندارند و سرمایه گذارها را دلسرد می کنند.

وی اظهار کرد: وضعیت کارخانه‌های تولیدی هر روز بدتر می شود، شرکت ارج تقریبا همزمان با هیوندا آغاز به کار کرد اما امروز ارج تعطیل شده، البته تنها ارج نیست هپکو هم امروز شرایط خوبی ندارد.

حسن زاده گفت: در کشور ما به دلیل نبود برنامه های اساسی و سیاست های کارشناسی نشده بخش خصوصی روز به روز تضعیف شود ‌و سرمایه ها از تولید در بخش خصوصی فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همه دنیا واحد‌های تولیدی از بانک ها تسهیلات می گیرند تا برنامه های خود را توسعه دهند در حالی که در ایران واحدهایی هستند که دو دهه است گرفتار بهره‌های بانکی هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا