نوسازی و بازسازی ساختمان قدیمی قبل از افزایش قیمت ها

  کد خبر: 20050195686

نوسازی و بازسازی ساختمان قدیمی ساختمان ها می توانند به دلایل مختلف در طول زمان انجام شوند.

از جمله مواردی که می تواند به یک ساختمان آسیب برساند می توان به زلزله ، سیل ، مقابله ی مداوم با نور خورشید و باد و باران ، استفاده ی نادرست ، عدم استفاده طولانی مدت و … اشاره نمود.

به همین دلیل ساختمان ها نیاز به بازسازی پیدا می کنند.

درواقع با بازسازی می توان ایرادات و آسیب هایی که به ساختمان به دلایل مختلف وارد شده را رفع نمود و دوباره آن را قابل سکونت و استفاده کرد.

به زبان ساده تر بازسازی ساختمان عمر دوباره به آن بخشیده و ارزش آن را بیش از گذشته می کند .

شرایط مورد نیاز برای بازسازی ساختمان

مزایای بازسازی ساختمان

از آنجایی که در طی عملیات نوسازی و بازسازی ساختمان قدیمی ایرادات و آسیب هایی که به آن ها در طی سال ها وارد شده رفع می شود و همچنین ظاهری نو و جدید به آن ها داده می شود افراد تمایل بیشتری به استفاده از این ساختمان ها پیدا کرده و ارزش اقتصادی آن ها نیز بیشتر می شود.

درواقع با توجه به اینکه ساختمان جانی دوباره و ظاهری مدرن به خود گرفته بدیهی است که نسبت به ساختمان قدیمی و فرسوده ای که در گذشته بود ارزش بیشتری پیدا کند.

همانطور که می دانید با نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی می توان تمامی آسیب هایی که به قسمت های مختلف یک ساختمان در گذر زمان وارد شده چه آسیب های ظاهری و چه آسیب های سازه ای را رفع نمود و به همین علت ساختمان دوباره دارای استقامت شده و استحکام خود را به دست می آورد و بدون در خطر انداختن جان افراد می تواند قابل استفاده باشد.

به همین علت می توان گفت بازسازی باعث بازگشت دوباره ی استحکام و استقامت به ساختمان می شود.

از آنجایی که ساختمان های قدیمی در زمانی ساخته شده اند که هنوز استفاده از یکسری تجهیزات در ساختمان های روی بورس نبود بسیار بی امکانات بوده و به همین دلیل با نوسازی و بازسازی آن ها می توان از این موارد در ساختمان استفاده کرد‌.

برای مثال امروزه بسیاری از ساختمان ها دارای دوربین های امنیتی بوده و یا چراغ های فضاهای عمومی با استفاده از سنسور روشن و خاموش می شوند.

همچنین سیستم های گرمایشی و سرمایشی ای که در ساختمان های امروزی استفاده می شوند بسیار پیشرفته تر می باشند که در عملیات بازسازی می توان آن ها را جایگزین سیستم های قدیمی نمود .

همانطور که پیش تر گفتیم بسیاری از امکاناتی که امروزه در ساختمان ها به طور معمول استفاده می شوند در گذشته بسیار محبوب نبودند و یا به طور کل وجود نداشتند.

از جمله ی این موارد می توان به انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی، پنجره های دوجداره و … اشاره نمود.

استفاده از پنجره های دوجداره در ساختمان ها امروزه بسیار مرسوم و محبوب می باشد چرا که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و در نهایت پایین آمدن هزینه های مربوط به انرژی می شود.

از طرفی این حرکتی طبیعت دوستانه بوده چرا که باعث استفاده ی کمتر از انرژی نیز می شود. در بازسازی ساختمان ها نیز می توان از این نوع پنجره ها برای ساختمان استفاده نمود و ظاهری امروزی و در عین حال مفید به ساختمان بخشید.

انواع روش های بازسازی ساختمان

نیاز به بازسازی ساختمان و بازسازی منزل همانطور که گفتیم می تواند به دلایل مختلف احساس شود و از آنجایی که این دلایل گسترده و بسیار متفاوت از هم می توانند باشند هر کدام روش های مختلفی را برای حل نیاز ساختمان دارند.

در واقع در ابتدا متخصصین باید ساختمان را بررسی نموده و ایرادات و نیازهای آن را مشخص نمایند و سپس با توجه به همین موارد روش خود را برای رفع این ایرادات و نیازها و بازسازی ساختمان و تبدیل آن به ساختمانی امروزی و نو تعیین نمایند . بعضی از روش های بازسازی ساختمان عبارتند از :

این روش بازسازی ساختمان به عنوان علمی ترین روش بازسازی نیز به شمار می رود.

درواقع تمامی مراحل در این روش کاملا با تحقیق و بررسی بوده و نیاز است که کاملا به طور دقیق اجرا شوند.

درواقع در این نوع بازسازی اهداف کارفرما و مهندس مربوطه بیشتر مقاوم کردن سازه و قسمت های مختلف ساختمان ، نوسازی قسمت های آسیب دیده و سرهم کردن قسمت هایی از ساختمان که جدا شده اند می باشد.

در واقع می توان گفت این نوع بازسازی بیشتر بازسازی مقاوم سازی بوده و در ظاهر ساختمان تغییر زیادی رخ نمی دهد .

در این روش کارفرما بازسازی ساختمان خود را به مهندسی مجرب و با مهارت کافی سپرده و مسئولیت تمامی کارها را به وی می دهد.

درواقع مهندس و طراح مربوطه می تواند با توجه به صلاحدید خود تغییراتی را در ظاهر و کلیت ساختمان ایجاد نماید.

اگر نیاز باشد بخش هایی حذف شده یا اضافه شوند و هر تغییر دیگری رخ دهد مهندس مربوطه توانایی و اجازه ی انجام آن را دارد.

درواقع این نوع بازسازی بیشتر برای زیباسازی ساختمان و ایجاد تغییر و تنوع با توجه به ترندهای روز مورد استفاده قرار می گیرد .

این روش نیز یکی دیگر از روش های بازسازی بوده که هدف اصلی آن مقاوم تر کرن ساختمان و بخشیدن امنیت دوباره به آن است.

به همین دلیل در این نوع بازسازی نیز تمامی مراحل بای کاملا به طور دقیق بررسی شده و توسط متخصصین به انجام برسد .

این روش بیشتر برای بازسازی ساختمان هایی که دارای ارزش معماری و هنری بوده مورد استفاده قرار می گیرند.

درواقع بیشتر بناهای تاریخی از این روش استفاده نموده و به همین دلیل در این روش تمرکز مهندس مربوطه روی این است که کمترین تغییرات روی ساختمان ایجاد شود و تمامی ایرادات و آسیب هایی که به ساختمان در طی سال ها وارد شده طوری برطرف شود که ساختمان مانند روز نخست خود شود.

در این صورت ارزش ساختمان حفظ خواهد شد و سال های بیشتری خواهد توانست به عنوان یک ساختمان ارزشمند معماری سرپا بماند .

هزینه ی بازسازی ساختمان                       

اینکه هزینه ی نهایی بازسازی یک ساختمان چقدر خواهد شد به موارد مختلفی بستگی دارد.

برای مثال می توان گفت نوع آسیب هایی که به ساختمان وارد شده و دلیل ساختمان برای مورد بازسازی قرار گرفتن ، مساحت قسمتی که بازسازی می شود، متریال های مورد استفاده قرار گرفته ، تجهیزات و … همه و همه می توانند روی هزینه ی نهایی تاثیر زیادی بگذارند.

هر چقدر که مساحت فضای آسیب دیده بیشتر باشد و یا ساختمان به طور کلی به بازسازی بیشتری برای نو و امروزی شدن نیاز داشته باشد هزینه ی بازسازی بیشتر خواهد شد.

همچنین کیفیت متریال ها و سبک بازسازی ساختمان نیز روی هزینه تاثیر خواهد گذاشت.

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا را می توان به عنوان یکی از شرکت هایی که در زمینه ی نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی و بازسازی منزل بسیار حرفه ای عمل می کنند شناخت.

مهندسین این شرکت در ابتدا ساختمان را مورد بررسی قرار داده و بعد از مشخص نمودن ایرادات و نیازهای آن با مشورت با کارفرما بازسازی ساختمان را به صرفه ترین و مناسب ترین روش بازسازی شروع می کنند.

در بازسازی ساختمان علاوه بر نیاز ساختمان به درخواست ها و نیاز کارفرما در رابطه با ساختمان آن نیز باید توجه نمود که شرکت معماری هیرادانا این نکته را از موارد پر اهمیت خود در بازسازی قرار داده است . جهت مشاهده نمونه پروژه های بازسازی ساختمان از پروژه ها در سایت www.hiradana.com  بازدید بفرمایید و برای مشاوره حضوری رایگان با ما همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل