هزینه رفتن به آلمان (هزینه ویزا، تمکن مالی، فریت و …)

  کد خبر: 12030185305

چند سالی است که خیلی از ایرانیان بخاطر قوانین ساده تر آلمان تصمیم می گیرند که به این کشور مهاجرت کنند. دغدغه اصلی این افراد اطلاع از نحوه و هزینه رفتن به آلمان است. ما در این مطلب تمام آنچه باید قبل از مهاجرت به آلمان بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.

نحوه رفتن به آلمان

نحوه رفتن به آلمان در درجه ی اول به خواسته و هدف شما ( اقامت موقت یا دائم ) و وضعیت تحصیل، مهارت، زبان آلمانی، تمکن مالی، سن و … بستگی دارد.

هر فردی بر اساس شرایطی که دارد می تواند از طریق کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری، پناهندگی و شیوه های دیگری که مختص افراد موفق، هنرمند و متولد شده آلمان است به این کشور مهاجرت کند.

پس اولین سوالی که کارشناسان مهاجرت از شما می پرسند این است که کدامیک از شرایط بالا را داری؟

ما در این بخش مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری را کاملتر توضیح می دهیم.

رفتن به آلمان بصورت کاری:

 برای اینکه بتوانید به مدت ۶ ماه به آلمان بروید و بدنبال کار بگردید می بایست ویزای جستجوی کار آلمان که به موجب آن شما اجازه دارید ۶ ماه در یکی از شهرهای آلمان ساکن شوید را دریافت کنید.

اگر در طی این مدت توانستید کار پیدا کنید و قرارداد ببندید ویزای شما تمدید خواهد شد در غیر اینصورت باید خاک آلمان را ترک کنید.

البته این تنها راه نیست. شما می توانید خودتان یا با کمک موسسات کاریابی یک کارفرما در کشور آلمان پیدا کنید که به مهارت و رشته شما نیاز داشته باشد.

در صورتیکه کارفرما پس از مصاحبه از شما راضی باشد می توانید براحتی ویزای کاری دریافت نمایید.

برای اینکه بتوانید ویزای کاری بگیرید باید شریط زیر را داشته باشید:

۱-مدرک B1 زبان آلمانی

۲-سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی به مدت ۳ سال

۳-حداکثر سن ۴۰ سال

۴-داشتن مدرک کارشناسی برای ارائه به سفارت المان

۵-ارائه مدارک تمکن مالی(۵۱۱۸ یورو برای ۶ ماه و حداکثر ۱۰ تا  ۱۲ هزار  یورو برای یکسال) به سفارت المان

رفتن به آلمان بصورت تحصیلی:

آلمان از معدود کشورهایی است که نه تنها برای تحصیل در اکثر رشته ها هزینه ی زیادی دریافت نمی کند بلکه کمک هزینه های تحصیلی هم برای دانشجویان در نظر گرفته است.

مزیت تحصیل در آلمان این است که شما در کنار درس خواندن میتوانید برای خرج و مخارجتان کار دانشجویی بگیرید.هر دانشجو می تواند در سال ۱۲۰ ساعت کار دانشجویی انجام دهد.

اگر بخواهید از طریق تحصیلی برای مهاجرت به المان اقدام کنید یک چیزی بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ یورو هزینه رفتن به المان است بعلاوه مبلغ ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو هم پول که باید در حساب بانکی بعنوان تمکن مالی داشته باشید.

البته یکسری هزینه های زندگی هم هست.مثلا هزینه کلی زندگی به جزء هزینه مسکن برای هر نفر در آلمان چیزی حدود ۹۵۰ یورو در ماه است.اگر این فرد بخواهد یک آرتمان یک خوابه در اطراف شهر بگیرد بین ۳۵۰ تا ۹۵۰ یورو باید کنار بگذارد.هزینه آب و برق و گاز هم تقریبا ۲۳۰ یورو در می اید.بغیر از این هم رفت و آمد حالا چه با وسایل نقلیه عمومی چه شخصی هزینه دارد.

رفتن به آلمان بصورت سرمایه گذاری:

 اگر وضعیت مالی خوبی دارید می توانید با سرمایه گذاری از هر طریقی به کشور المان بروید.منظور از سرمایه گذاری فقط ثبت شرکت نیست.شما با خرید ملک یا سهام، کار آفرینی و … هم می توانید اقامت المان را دریافت کنید.البته برای شروع برای شما و خانواده تان اقامت ۳ ساله در نظر گرفته می شود که بعدا امکان تبدیل به اقامت دائم را خواهد داشت.

هزینه ثبت شرکت در المان ۳۰ تا ۴۰ هزار یورو آب میخورد.

هزینه رفتن به آلمان

سوال اکثر افراد این است که هزینه رفتن به المان چقدر است؟

هزینه رفتن به آلمان بصورت کلی شامل چند بخش است:

هزینه فریت بار به آلمان

همانطور که گفتیم هر ساله عده ی زیادی از هموطنان ما به کشور آلمان مهاجرت می کنند.هر فرد بسته به خط هوایی که با آن پرواز می کند اجازه دارد ۲ چمدان ۲۳ کیلویی با خود حمل کند.اما اگر وسایل شما از این مقدار بیشتر شد باید آنرا بصورت فریت بار ارسال کنید.

از انجاییکه هزینه تهیه مسکن و خرید اثاثیه نو در مقابل هزینه ارسال بار به آلمان سنگین تمام می شود اکثر این عزیزان دوست دارند وسایل شخصی یا اسباب منزلشان را با خود به این کشور ببرند.

مهمترین مزیت اینکار این است که کشور آلمان برای ورود وسایل شخصی شما به کشورش مالیات دریافت نمی کند یعنی می توانید تمام وسایل خانه تان را بصورت رایگان به آلمان ببرید.

بنابراین اگر اقامت این کشور را دریافت کرده اید تا حداکثر یکسال فرصت دارید که لوازمتان را بدون پرداخت عوارض به المان حمل کنید.

برای آشنایی بیشتر با قوانین حمل بار به آلمان به صفحه فریت بار به آلمان مراجعه نمایید.

برای ارسال بار به آلمان باید یکسری از مراحل قانونی جواز کردن بار را طی کنید.

در قدم اول با یک شرکت حمل مثل مرلید تماس بگیرید و وزن و ابعاد دقیق وسایلتان را اعلام کنید.

بهترین قیمت ارسال بار به آلمان را ایران ایر ارائه می دهد. برای اینکه تا حدودی قیمت دستتان باشد مثلا برای ارسال ۱۰۰ کیلو بار به فرانکفورت چیزی در حدود ۸ و نیم تا ۱۰ میلیون باید هزینه حمل پرداخت کنید.علاوه بر این هزینه جواز و باسکول بار شما بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

برای آشنایی بیشتر با قسمت حمل خط هوایی ایران ایر به صفحه کارگو ایران ایر مراجعه نمایید.

در نظر داشته باشید که در کشور المان چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ یورو برای انبار باید پرداخت کنید.

پس در مجموع ۳ تا هزینه اصلی دارید:

البته یکسری هزینه های فرعی هم هست که به درخواست شما وابسته است.مثلا هزینه بسته بندی وسایل یا هزینه حمل بار تا فرودگاه امام خمینی.

اگر خودتان نخواهید وسایل را بسته بندی کنید شرکت حمل اینکار را انجام می دهد و در قبال آن هزینه دریافت می کند.

توجه داشته باشید که برای حمل وسایل شخصی تان به آلمان حتما لازم نیست خودتان به ایران بیایید.

شما می توانید از طریق نماینده قانونی یا یکی از اعضای درجه یک خانواده کارهای ارسال بار به آلمان را انجام دهید و بارتان را در فرودگاه آلمان تحویل بگیرید.

خروج از نسخه موبایل