کد خبر: 140503168351
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنبراساس ارزیابی‌های فنی و راهبردی صورت گرفت؛

هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران موفق به اخذ رتبه ۳ تحقیق و توسعه در حوزه صنایع شیمیایی شد

برراساس ارزیابی‌های فنی و راهبردی انجام گرفته؛ گواهینامه توانمندی تحقیق و توسعه با رتبه ۳ (پویا) در حوزه صنایع شیمیایی، به هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اعطاء شد.

به گزارش روابط‌‌‌ عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ در این گواهینامه که اوایل مرداد ماه جاری در جلسه تقدیم گواهینامه رتبه‌بندی پروانه‌های تحقیق و توسعه با حضور واحدهای رتبه برتر استان اصفهان در محل اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد؛ آمده است: «مطابق ارزیابی‌های فنی و راهبردی انجام گرفته؛ گواهینامه توانمندی تحقیق و توسعه با رتبه ۳ (پویا) در حوزه صنایع شیمیایی، به هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اعطاء می‌شود. امید است این شرکت با اتکاء به توانمندی تحقیق و توسعه؛ در راستای توسعه فناوری کشور نقش ارزنده‌ای ایفا کند.»

گفتنی است رتبه‌بندی فوق طی فرآیند ارزیابی فعالیت‌های تحقیق و توسعه و شرکت در فرآیند ارزیابی واحدهای تحقیق و توسعه با همکاری این وزارتخانه و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با هدف ایجاد تمایز میان واحدهای تاثیرگذار در حوزه تحقیق و توسعه با واحدهای غیرفعال و ضعیف به سازمان فناوری و نوآوری انجام شده است.

بر همین اساس طی فرآیند ارزیابی فوق؛ هلدینگ سرمایه‌‌گذاری صنایع شیمیایی ایران موفق به اخذ رتبه ۳ شده و در رده شرکت‌های پویا قرار گرفت.

این در حالی است که اخذ این گواهینامه در روند فعالیت‌ها و اهداف هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران آثار و نتایج قابل‌توجهی دارد که «بهره‌مندی از مزایای معافیت مالیاتی مطابق ماده ۱۱قانون جهش دانش‌بنیان برای بهره‌مندی از اعتبارات و مشوق‌های مالیاتی در فعالیت‌های پژوهش‌محور و دانش‌بنیان»، «حضور فعال و متمایز واحد تحقیق و توسعه شرکت در فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط در سطح استان و کشور» و «درجه‌بندی توانمندی‌ها و فعالیت‌های سازمان در حوزه تحقیقات و فعالیت‌های دانش‌محور که سبب روشن شدن مسیر توسعه و تعالی در این حوزه خواهد شد» از جمله آنهاست.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون محصولات فناورانه مورد نیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا