کد خبر: 24120074829
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

همراهی حداکثری بانک توسعه تعاون جهت بازگشت واحدهای تولیدی تملیک‌شده

بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، واحدهای تولیدی تملیک‌شده را به صاحبان آنها بازگرداند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان، مدیرعامل بانک گفت: با شروع فعالیت دولت سیزدهم و تاکید رئیس‌جمهوری بر حمایت حداکثری از تولید و همراهی با تولیدکنندگان ۸واحد تولیدی که به تملک بانک درآمده بود در قالب اقاله و فروش به متقاضیان برای احیای امر تولید واگذار شده است.

مهدیان افزود: راهبرد ما در بانک توسعه تعاون همراهی و حمایت حداکثری از تولید است به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا کمترین میزان تملیک صورت گیرد.

او افزود: واگذاری اموال مازاد و تملیکی در قالب فروش برای بازگشت منابع حاصله به چرخه نقدینگی بانک و تمرکزنکردن بانک بر بنگاه‌داری از جمله برنامه‌های اصلی بانک توسعه تعاون به شمار می‌آید.

مهدیان تاکید کرد: در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور، تکالیف مجمع عمومی بانک و مقررات بانک مرکزی در واگذاری اموال تملیکی و مازاد از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون، بانک توسعه تعاون موفق به واگذاری ۶۴۸فقره ازاموال مازاد و تملیکی به ارزش ۱۱۵۶میلیارد ریال شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: میزان اموال تملیکی بانک از حدود ۸۰۴فقره اموال به ارزش ۱۶۴۱میلیارد ریال طی سنوات گذشته به ۱۵۶فقره به ارزش ۴۸۵میلیارد ریال در انتهای بهمن سال جاری کاهش پیدا کرده است.

مهدیان گفت: همچنین در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۹فقره از وثائق تملیکی بانک به ارزش خالص۲۷۰میلیارد ریال (معادل ۱۷۱میلیارد ریال ارزش دفتری) به صورت قطعی واگذار شده است و ۶۸فقره از اموال به ارزش ۱۴۳میلیارد ریال به‌رغم برگزاری مزایده ثبتی قبل از طی فرآیند تملیک پس از دریافت مطالبات بانک فک رهن شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا