همکاری مشترک صنایع دفاعی با کشتیرانی در حوزه ساخت شناور و ردیابی محموله‌های تجاری

  کد خبر: 18050195449

نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سرریز دانش دفاعی کشور در بخش‌های تجاری خبر داد و اعلام کرد که همکاری‌های مشترکی میان صنایع دفاعی کشور با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت شناور و ردیابی محموله‌های تجاری شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان، با اشاره به همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان کشتیرانی با مجموعه‌های نظامی کشور گفت: فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مجموعه صنایع نظامی و دفاعی کشور، قرابت‌هایی دارد و سالیان سال است که تکنولوژی‌هایی وارد شده به مجموعه نظامی در ایران به بخش تجاری کشور هم ورود کرده است.

او افزود: بر این اساس پروژه‌های مشترکی میان دو مجموعه تعریف شده و ساختار مهندسی کشتیرانی در حوزه تجاری، ارتباطاتی را با مجموعه‌های نظامی کشور برای ساخت شناورهایی که به جاگذاری کانتینرهای دریایی اقدام می‌کنند، برقرار ساخته و قرارداد طراحی و مهندسی در این رابطه منعقد شده که در این حوزه، در حال انجام کار مشترک هستیم.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر این اساس، توانمندی‌های مهندسی کشتیرانی در خدمت بخش نظامی و توانمندی‌های نظامی که به مراتب بالاتر و دقیق‌تر است، در حوزه ساخت شناورها برای این ناوگان ملی، به کار گرفته شده است که به همین منظور، سرعت‌بخشی به انجام فعالیت‌های مشترک در دستور کار قرار دارد.

مدرس خیابانی با اشاره به سرریز دانش دفاعی کشور در بخش‌های غیرنظامی گفت: نمونه این موضوع ورود اینترنت به بخش‌های مختلف تجاری کشور است؛ به نحوی که ابتدا فناوری اینترنت در حوزه‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفته و سپس به بخش‌های تجاری کشور گسیل شده است؛ بنابراین یقیناً سرریز دانش دفاعی و نظامی در بخش‌های تجاری و غیرنظامی مفید فایده خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: به تازگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه ساخت شناورها و ردیابی محموله های تجاری از خدمات بخش نظامی کشور استفاده نموده و انجام فعالیت‌های مشترک به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه معاونان و مدیران ارشد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ مرداد از آخرین دستاوردهای غیرنظامی صنایع دفاعی کشور که در قالب نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شده بود، بازدید به عمل آوردند.

خروج از نسخه موبایل