کد خبر: 020803177260
اقتصادصنعت و معدنفناوری اطلاعات و ارتباطاتسرمایه‌گذاری ۸ میلیاردی بیلدزآپ روی الوملک:

هوش مصنوعی وارد بازی قیمت‌گذاری مسکن شد!

بیلدزآپ (مرکز نوآوری مهندسی و ساخت) با سرمایه‌گذاری ۸ میلیاردی روی الوملک، به دنبال برهم زدن بازار سنتی املاک ایران و حل مشکلات قیمت‌گذاری مسکن با کمک فناوری‌های پراپتک و هوش مصنوعی است.

شرکت بیلدزآپ اعلام کرد که ۸ میلیارد تومان روی استارت‌آپ الوملک سرمایه‌گذاری کرده است. دکتر محمد بروجردی، مدیرعامل بیلدزآپ، در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از این قرارداد و چهارمین سالگرد تأسیس الوملک برگزار شد، توضیح داد که بخشی از این سرمایه‌گذاری نقدی است و مابقی آن به شکل سرمایه‌گذاری غیرنقدی یا همان اسمارت‌مانی است. او اشاره کرد که شرکت‌های کیسون و شناسا به عنوان حامیان مالی اصلی بیلدزآپ نقش مهمی در توسعه آن داشته‌اند و این سرمایه‌گذاری به منظور رفع مشکلات بازار املاک و تمرکز بر فناوری‌های پراپتک انجام شده است.

بروجردی با اشاره به چالش‌های بخش مسکن در ایران، توضیح داد که پراپتک‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین، فرآیندهای خرید، اجاره، فروش، طراحی و مدیریت املاک را بهبود می‌بخشند. او تاکید کرد که بیلدزآپ نیز به همین دلیل تمرکز خود را بر روی این فناوری‌ها قرار داده است تا بازار سنتی املاک را با نوآوری‌های مدرن متحول کند.

رضا سرخوش، رئیس هیئت مدیره نوآوران کیسون و بیلدزآپ، نیز به تجربه ۵۰ ساله این شرکت در حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود که نوآوری و استفاده از روش‌های جدید در مهندسی و ساخت‌وساز، رویکرد اصلی کیسون در سال‌های اخیر بوده است.

امید صادقی، موسس و مدیرعامل الوملک، در این نشست گفت که از سال ۱۴۰۰، الوملک به طور جدی وارد حوزه قیمت‌گذاری آنلاین املاک شده است و این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی به دنبال شفاف‌سازی قیمت‌ها در بازار مسکن ایران است. او توضیح داد که الوملک حتی در همکاری با وزارت مسکن، برای مدت کوتاهی قیمت‌گذاری را غیرفعال کرده بود، اما پس از گفتگوها موفق شدند مجوز فعالیت دوباره بگیرند.

در ادامه، محمدصادق سبحانی، مدیرعامل تریگ‌آپ، و سیدحمیدرضا علوی، معاون سرمایه‌گذاری شناسا، به اهمیت ایجاد نهادهای مشترک و همکاری‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه اکوسیستم استارت‌آپی پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا