کد خبر: 01030028253
اقتصادجهانروزنامهصفحه یک

وام سبز ۲۰۰ میلیارد یورویی بزرگترین بانک آلمان

ترجمه: محمدرضا ستاری

همزمان با اینکه ارائه‌دهندگان تسهیلات مالی در جهان به سمت اقتصاد سبز در حال حرکت هستند، دویچه بانک آلمان نیز تلاش‌های خود را جهت همسان‌سازی تجارت با معیارهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی افزایش داده است.

در همین راستا پنجشنبه گذشته، دویچه بانک به عنوان بزرگترین نهاد وام‌دهنده در آلمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد مبلغ ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۴۴ میلیارد دلار) تامین مالی و سرمایه‌گذاری پایدار و سبز را تا پایان سال ۲۰۲۳ یعنی دو سال جلوتر از برنامه تعیین‌شده، اختصاص دهد. همچنین این بانک در چارچوب اقدامات خود قصد دارد اهداف بلندپروازانه‌ای را به منظور تصدی زنان در امور مدیریتی دنبال کند.

کریستین سوینگ، مدیر ارشد اجرایی در این بخش اعلام کرده است که «پیشرفت ما به میزان قابل توجهی از پیش بینی ها بیشتر بوده و نیاز است که هر چه سریعتر اثرگذاری و پیشرفت را جایگزین جاه‌طلبی‌ها کنیم.»

دویچه بانک در حالی این اطلاعیه را منتشر کرده است که بسیاری از بانک‌های مهم جهان از دادن وام به شرکت‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند و از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، خودداری کرده‌اند و تمرکز خود را بر امور مالی سبز و اوراق قرضه برای تقویت این بخش قرار داده اند. در همین راستاست که دویچه‌بانک نیز در طی مراسمی علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاران را از سیاست‌های جدید خود مطلع کرد، ۷۱ میلیارد یورو نیز برای سرمایه گذاری پایدار (سبز) به بازار کمک کرد.

علاوه بر این دویچه‌بانک اهداف مالی پایدار و سبز خود را در قسمت‌های دیگر نیز تعریف و اعلام کرده است که  قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی به نیمی از کارکنان خود در مورد این موضوع آموزش دهد. همچنین کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت برای ۵۴۰۰ اتومبیل و نیز افزایش ۳۰ درصدی نقش زنان در سمت‌های مدیریتی تا سال ۲۰۲۵ نیز از جمله اهدافی است که در این چارچوب قرار است به اجرا گذاشته شود.

منبع: بلومبرگ

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا