وزیر نیرو: ۲ هزار و ۱۰۰مگاوات به تولید برق هسته‌ای کشور اضافه می‌شود

  کد خبر: 01040033840

وزیر نیرو با بیان اینکه سهم فعلی برق هسته‌ای کشور یک هزار و ۵۰ مگاوات است، گفت: انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۷، دو واحد یک هزار و ۵۰ مگاواتی یعنی واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر یکی پس از دیگری فعال شده و در مجموع دو هزار ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت فعلی افزوده شود.

به گزارش ایرنا، «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، افزود: شورایعالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تراز تولید و مصرف گاز طبیعی کشور تا افق ۱۴۲۰ را تصویب کرد.

وی اضافه کرد: این شورا با ریاست رئیس جمهوری برگزار شده و در صورت حضور نداشتن رییس جمهوری، معاون اول نشست‌ها را برگزار می‌کند و دبیرخانه آن در سازمان برنامه و بودجه است و وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه‌ها هم عضو آن هستند.

وی ادامه داد: در این سند، سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸ هزار و ۴۰۰ مگاوات تعیین شده است.

اکنون یک هزار و ۵۰ مگاوات در دست بهره برداری است که انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۷، دو واحد  هزار و ۵۰ مگاواتی یعنی واحدهای دوم و سوم یکی پس از دیگری فعال شده و در مجموع  دو هزار و ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت  فعلی افزوده شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تا ۱۴۱۵ نیز دو واحد دیگر در منطقه مکران جمعا به ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ مگاواتی کشور اضافه می‌شود و تا سال ۱۴۲۰ نیز ۳ هزار واحد دیگر در منطقه مناسب ایجاد شده و تکلیف ۸ هزار و ۴۰۰ مگاوات مورد تاکید سند تراز و تولید روشن خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل