کد خبر: 120403164817
روزنامهعصر انقراض (طنز)

وقتی خرس‌ها سالاد سزار بدون مرغ بخورند

گاف صادرات صیفی‌جات به روسیه

راضیه حسینی

حسین سلاح ورزی، رئیس سابق اتاق ایران، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فرمودند که می‌خواهند سالی ۱۱ میلیارد دلار صیفی‌جات به روسیه صادر کنند. آفرین! چه خوب! اما افسوس که کل واردات صیفی‌جات روسیه از «دنیا» فقط ۱.۶ میلیارد دلار است!»

وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری همیشه جذاب و دل‌فریب بوده، هست و خواهد بود. دنیایی که پیش روی مردم ترسیم می‌کنند به حدی فانتزی است که فقط در صورت قرار گرفتن به‌جای شخصیت آلیس می‌توانیم سرزمین عجایب‌شان را ببینیم.

یکی از تقدیم طلا می‌گوید و آن یکی عزت و سربلندی پول ایرانی. یکی از پر شدن جیب مردم می‌گوید و آن یکی از خالی‌کردن جیب اختلاس‌گران. این وسط برخی هم در وعده‌دادن خلاقیت به خرج داده و مرزها را در نوردیدند.

خواستند حصار تکرارها را بشکنند و این بار وعده‌ای به مردم روسیه بدهند! چه ایرادی دارد؟ حالا که در حرف و پشت تریبون‌ها همۀ مشکلات مردم ایران حل شده است، می‌توانند سراغ گیاه‌خوار کردن روس‌ها بروند.

درست است که واردات روسیه رقمی بسیار کمتر از عدد اعلام شده توسط کاندیدای مورد نظر است، ولی لطفاً به این مورد توجه کنید که در صورت گیاه‌خوار شدن کل مردم روسیه، به علاوۀ تمامی جانداران زنده، اعم از گرگ، خرس، سگ، گراز، ببر و … شاید بشود به این عدد نزدیک شد. در این صورت روسیه مجبور می‌شود سالانه مقدار بسیار زیادی صیفی‌جات وارد کند تا از عهدۀ سیرکردن شکم موجودات زندۀ خود برآید.

به نظرمان بد نیست در مناظرۀ بعدی یکی از کاندیداها درباره اعزام متخصصان رام‌کننده و گیاه‌خوار کنندۀ جانوران به روسیه وعده‌ای بدهند. حتماً در این زمینه هم خودکفا هستیم! همان‌طور که مسئولان عزیزمان توانستند کاری کنند ما مردم بدون گوشت، مرغ، میوه و حتی هوای سالم، زنده بمانیم، می‌توانند کاری کنند گرگ‌های روسیه هویج بخورند و خرس‌های‌شان سالاد سزار بدون مرغ!

این وعده می‌تواند آغازی باشد بر وعده‌های خارجی جذاب. حالا دیگر نامزدها دست‌شان بازاست و می‌توانند بیشتر قول بدهند. مثلاً به قبایل آدم‌خوار آفریقا وعدۀ صادرات چند میلیارد بشکه اشکنه بدهند و برای ساکنان قطب شمال و جنوب وعدۀ صادرات کولر آبی!

شاید بشود حتی به فضایی‌ها هم فکر کرد. مثلاً قول بدهند به‌زودی بعد از پراید وانت، پراید سفینه رونمایی و به‌سرعت برای فضایی‌ها فرستاده شود!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا