پایان بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ /بازار سهام دست پر به استقبال نوروز رفت

  کد خبر: 281202154669

نگاهی به معاملات آخرین بورس ۱۴۰۲ حاکی از سبزپوش شدن ۸۶ درصد از نمادهای بورسی است. همین موضوع سبب شد تا تمامی شاخص‌های بورسی در پایان بورس امروز مثبت شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به‌گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش ۳۴ هزار و ۶۸۶ واحدی که معادل ۱.۶۱ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۹۵ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام صعود کمتری را به خود دیدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هشت هزار و ۷۹۴ واحد که معادل ۱.۲ درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۴۲ هزار و ۵۵۷ واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۸۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تزریق شده است.

بازدهی سالانه شاخص‌های بورسی چقدر است؟

نگاهی به چارت شاخص‌های بورسی نشان می‌دهد هر دو نماگر بازار سهام طی یک سال گذشته صعودی بوده‌اند. به‌گونه‌ای که شاخص کل ۱۱.۹۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۲۶.۸۸ درصد در یک سال گذشته به ارتفاع خود افزوده‌اند.

به این ترتیب شاخص کل از تراز یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱ به تراز دو میلیون و ۱۹۵ هزار واحد در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۲ رسیده است.

اما در طرف دیگر شاخص هم‌وزن وضعیت مناسب‌تری داشت و توانست خود را از ۵۸۵ هزار واحد تا ۷۴۲ هزار واحد برساند. اما نباید فراموش کرد که طی یک سال گذشته بازارهای موازی پررونق‌تر بودند و می‌توان گفنت هر که به بورس اعتماد کرد، بازنده از رالی سرمایه‌گذاری با بازارهای موازی، خارج شده است.

خروج از نسخه موبایل