کد خبر: 040503167429
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پایان تعطیلات پزشکیان افکت در بازار ارز؟؟!!

بعد از اعلام نتایج انتخابات بازارها واکنش‌های متفاوتی را نسبت به انتخاب پزشکیان از خود نشان دادند. یکی از بازارهایی که نسبت به انتخاب پزشکیان واکنش مثبت نشان داد، بازار ارز و ارزهای دیجیتال به خصوص تتر بود.

قیمت دلار به کانال پنجم برگشت و تا ۵۶ هزار تومان هم خودش را پایین کشید و تتر به عنوان یک رمزارز که تابع دلار است با کاهش در ایران روبرو شد. بسیاری از کارشناسان حرکت دلار در کانال پنجم را کف قیمت دلار اعلام کردند و اعتقاد بر این بود که کف دلار حول و حوش قیمتی ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است. اما نکته‌ای که در این میان بسیار به چشم آمد تاکید تعدادی از کارشناسان بر ارزپاشی دولت سیزدهم بود و همین واژه به نوعی به اسم رمز نوسان‌گیرها تبدیل شد.

دیروز هم دلار پایان کارش در کف کانال ۵۸ تومانی بود و تتر هم در محدوده ۵۸۲۰۰ به کار خود پایان داد که نشان می‌داد بازار اشتیاقی به بالا رفتن بیشتر از این کانال را ندارد.

اما بر اساس شنیده‌ها بعد از این روزهای آرام و باثبات ارز، نوسانگیرها از تعطیلات پزشکیان افکت خارج شده‌اند و مجددا برخلاف میل بازار ارز و تتر به دنبال افزایش قیمت دلار  و تتر هستند و این در حالی است که در هفته آینده مراسم تحلیف و تنفیذ پزشکیان برگزار خواهد شد و مسلما این حرکت نوسان‌گیرها به مذاق دولت سیزدهم که تمام سعیش تحویل دولت به پزشکیان با پایین‌ترین قیمت ممکن بود خوش نخواهد آمد.

نوسان‌گیرها بر اساس همان اسم رمز معتقدند که دولت سیزدهم در انتهای دولت ارزپاشی را متوقف کرده و با همین حربه به دنبال افزایش قیمت در شروع کار دولت چهاردهم هستند. فعلا تعطیلات پایان هفته است و مسلما با تحرک نوسان‌گیرها در شروع بازار در روز شنبه، باید منتظر حضور پرقدرت بازارساز برای تعادل و عدم موفقیت نوسان‌گیر‌ها باشیم تا ماموریت دولت در روزهای پایانی با موفقیت انجام شود و همچنین ثابت شود که ارزپاشی باعث پایین آمدن نبوده است و تا انتها و تحویل دولت، بازارساز اجازه خودنمایی به نوسان‌گیرها نخواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا