کد خبر: 240503169715
اخبار شرکت هاانرژی

پتروشیمی سبلان و دنا ادغام شدند/ تصمیمی راهبردی و پیش برنده

دو پتروشیمی سبلان و دنا در راستای چابک سازی، جلوگیری از زیان چند هزار میلیارد تومانی و همچنین تسریع در روند اجرایی پروژه دنا طبق برنامه و با آرامش بعد از انجام مقدمات و آگهی رسمی ادغام شدند.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات هلدینگ پتروفرهنگ، آیین تقدیر از هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی دنا با حضور دکتر جواد زارع‌پور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ، مهندس علی یاری مدیرعامل شرکت انرژی سپهر، معاونین و مدیران هلدینگ پتروفرهنگ برگزار شد

ادغام پتروشیمی دنا و سبلان؛ راهبردی و پیش برنده

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ در این آئین با تقدیر از حمایت‌ و پشتیبانی مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل گروه مالی سپهر و دیگران مدیران و متولیان امر گفت: ادغام شرکت پتروشیمی دنا در شرکت پتروشیمی سبلان از مجموعه‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ با تعامل و همراهی سهامداران صورت پذیرفت.

جواد زارع‌پور این مهم را یک تصمیم و اقدام شجاعانه، راهبردی و اثرگذار در سازماندهی پورتفو و نظام شرکتی هلدینگ پتروفرهنگ دانست و افزود: در راستای افزایش بهره‌وری شرکت‌ها و صیانت از حقوق صاحبان سهام و منافع به ویژه فرهنگیان این اقدام اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت امر این اقدام با هدف اصلاح ساختار مالی شرکت پتروشیمی سبلان، جلوگیری از بروز زیان چند هزار میلیارد تومانی، فراهم شدن امکان تامین مالی و تسریع بخشی در روند ساخت پروژه متانول دنا انجام شد.

زارع پور ادامه داد: هم‌افزایی ناشی از این ادغام قبل و پس از بهره‌برداری از پروژه دنا به بهبود اهرم‌های مالی، توان نقدینگی و ویژگی‌های فنی منجر خواهد شد و به جهت ایجاد مزیت مقیاس، شرکت سبلان را در زمره یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و بازیگران متانول کشور قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: این اقدام در کنار سیاست‌های تکمیل زنجیره ارزش و اخذ مجوزهای پایین دستی در شرکت پتروشیمی شیمیایی لاوان و شرکت پتروشیمی آریا و هم‌چنین اقدامات انجام شده در جهت ارتقاء بهره‌وری عملکرد و رشد تولید در این هلدینگ و برنامه‌ریزی برای اتمام هر چه سریع‌تر پروژه سیراف، از جمله مهمترین اقداماتی است که به منظور توسعه و بهبود پورتفو و البته افزایش و پایداری درآمدهای هلدینگ پتروفرهنگ و حداکثرسازی سود انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا