پرداخت بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن

  کد خبر: 110901111084

فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری با بیان اینکه رقم کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن از مبلغ ۸۵ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه سپری شده سال جاری گذشت، گفت: بانک مسکن نسبت به مقطع مشابه سال گذشته ۱۵۱ درصد بیشتر تسهیلات اعطا کرده است.

سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به رکورد تاریخی این بانک در اعطای تسهیلات در سال جاری گفت: کل تسهیلات اعطایی در سال جاری تا پایان آبان ماه نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵۱ درصدی همراه بوده است و تا تاریخ مذکور کل تسهیلات بانک مسکن مبلغ ۸۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم تسهیلات اعطایی تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ مربوط به بخش مشارکت مدنی است، اظهار کرد: بخش مشارکت مدنی ۶۱ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است؛ درحالی که سهم تسهیلات این بخش در مقطع مشابه سال گذشته ۴۰ درصد بوده است.

فاضلیان افزود: با عنایت به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال جاری مبلغ ۷۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان یعنی معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

تسهیلات اعطایی در بخش مسکن به کل تسهیلات در همین مقطع در سال گذشته ۸۵ درصد بوده که نشان دهنده افزایش تمرکز پرداخت تسهیلات در بخش مسکن در سال جاری است.

عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن اضافه کرد: تعداد واحدهای تامین مالی شده در سال ۱۴۰۱ در قالب ساخت مسکن، ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد و در قالب خرید مسکن ۱۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد بوده است.

قراردادهای منعقده جهت ساخت مسکن در سال جاری بیش از ۵۲ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۲۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ همچنین تسهیلات اعطایی جهت خرید مسکن در سال جاری بیش از ۹۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل