کد خبر: 31050042785
بانک و بیمهروزنامه

پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعلام کرد که تسهیلات اشتغال روستایی از سوی چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت است.

به گزارش ایرنا، بهروز رحیم زاده، روز شنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اظهارکرد: از سال ۹۶با جهش و افزایش سطح میزان تسهیلات اشتغال‌زا در استان تا حدودی مشکل بیکاری را کاهش دادیم.

او با بیان افزایش سقف تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل افزود: از سال ۹۶تاکنون از ۴۱۵میلیارد تومان اعتبار سهم استان اردبیل از محل قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۱میلیارد تومان تسهیلات جذب و پرداخت شده است.

تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد اشتغال روستایی

او با بیان اینکه مطابق قانون اشتغال کشور،تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد اشتغال روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود، گفت: سه هزار و ۳۲۱طرح اشتغال‌زا با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت وارد چرخه اقتصادی و تولید استان اردبیل شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر اینکه عمل نظارت همزمان با اعطای تسهیلات به طرح‌ها انجام می‌شود، افزود: هرگونه انحراف از اجرای طرح یا انجام نشدن تعهد اشتغال به ازای دریافت هر ۱۵۰میلیون تومان پس از تذکر کتبی منجر به تبدیل به دین و بازگشت تسهیلات با نرخ سود ۲۴درصد خواهد شد.

تسهیلات متمم

رحیم‌زاده بیان کرد: مطابق با آئین‌نامه جدید طرح‌هایی که تا قبل از سال ۹۹تسهیلات خود را دریافت کرده و با توجه به تورم موفق به اتمام و بهره‌برداری نشده‌اند با تأیید کمیته فنی می‌توانند از تسهیلات متمم بهره‌مند شوند.

او اظهارکرد: بانک‌های عامل با تسریع در انجام هماهنگی‌های لازم فرایند پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام را سرعت دهند.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست از مشکل بوجود آمده در پرداخت سهم اعتبارات تسهیلاتی ایجاد اشتغال پایدار روستایی این شهرستان در سال جاری انتقاد کرد.

مسعود یگانه افزود: از مبلغ ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات منظورشده به این شهرستان تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

او اظهار کرد: به رغم گذشت پنج‌ماه از سال از هزار و ۵۰۰نفر سهم ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده برای سال جاری این شهرستان تنها یک درصد محقق شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا