پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به بیش از ۲۶ هزار طرح روستایی و عشایری

  کد خبر: 12050040459

رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون میزان تسهیلات پرداختی بانک در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۲۶هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، سیدباقر فتاحی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک‌های عامل این طرح عملکرد قابل توجهی در این سرفصل داشته است.

او افزود: ۲۶هزار و ۳۸۱طرح در ۳۱استان کشور با تسهیلات پرداخت‌شده از سوی بانک توسعه تعاون توانسته‌اند بیش از ۵۰هزار شغل پایدار ایجاد کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: بررسی و بازبینی طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان می‌دهد که کمترین انحراف در این نوع تسهیلات وجود دارد.

او با مروری بر آمار استان‌ها گفت: استان‌های کرمانشاه با ۴۷۴۵طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۵۹طرح، گلستان با ۱۴۴۴طرح، گیلان با ۱۳۴۱طرح و فارس با ۱۱۸۰طرح در رتبه اول تا پنجم استفاده‌کنندگان ازتسهیلات پایدار اشتغال روستایی وعشایری هستند.

رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون با تبیین فرآیند طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این طرح از نیمه دوم سال ۹۶در چهار بانک و موسسه عامل آغاز شده است و هم اکنون در فاز پنجم اجرای پروژه قرار داریم.

بانک توسعه تعاون در این طرح ثابت کرد که از چابکی و نیروی انسانی توانمند برخوردار است، چرا که در فاز چهارم این طرح تعهدات بانک به صورت حداکثری اجرایی شده است.

تا پایان فاز چهارم ۲۶هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است

فتاحی افزود: تا پایان فاز چهارم ۲۶هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. همچنین در فاز پنجم قصد داریم میزان تسهیلات بانک توسعه تعاون را به ۳۲هزار میلیارد ریال برسانیم.

او گفت: بر اساس مکانیسم پیشنهادشده ارکان برنامه‌ریزی طرح مقرر است از محل بازپرداخت اقساط پرداختی فازهای ابتدایی بتوانیم تسهیلات بیشتری به روستاییان و عشایر پرداخت کنیم.

فتاحی با بیان مشمولیت معرفی‌شدگان کمیته امداد، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی در این طرح گفت: همچنین ۱۲هزار و ۳۲۶طرح نهادهای حمایتی بیش از ۵هزار میلیارد ریال تسهیلات در سرفصل طرح اشتغال پایدار روستایی دریافت کرده‌اند.

تسهیلات اعطایی در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری بر اساس محل قرارگیری طرح و نوع پروژه نرخ سود ۶تا ۹درصد را دارد و دوره بازپرداخت تسهیلات تا ۹سال می‌تواند باشد.

خروج از نسخه موبایل