کد خبر: 160503168731
روزنامهعصر انقراض (طنز)

پستانک کمتر، فرزند بیشتر

وزارت بهداشت: بر اساس قانون جوانی جمعیت تبلیغ شیر خشک و پستانک ممنوع است.

راضیه حسینی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انتشار هرگونه جزوه، کتاب، نشریه و سایر تبلیغات در مورد تغذیۀ شیرخوار با انواع شیر خشک، شیشه و سرپستانک از سوی شرکت‌ها و رسانه‌ها ممنوع است.»

وقتی می‌گوییم مسئولان ما در یک لیگ دیگر بازی می‌کنند، برخی مقاومت می‌کنند و نمی‌پذیرند. دقیقاً زمانی که همۀ مردم روی زمین و حتی شاید کرات دیگر فکر می‌کردند تشویق به فرزندآوری و جوانی جمعیت بستگی به وضع مالی خوب خانواده و آرامش اقتصادی آنها دارد، مسئولان بادقت نظر و ریزبینی خاص متوجه شدند اصلاً هم به این چیزها نیست و ارتباط مستقیمی با پستانک دارد!

مثلاً اگر بچه‌ای پستانک بخورد و از آن بدتر، با مزۀ شیر خشک آشنا شود دیگر حاضر نیست در کنار خود خواهر و برادری را بپذیرد. از طرفی، وقتی پدر و مادری برای فرزند خود شیر خشک و پستانک بگیرند؛ یعنی هنوز ته جیب‌شان پول وجود دارد، پس غلط می‌کنند به بچۀ دوم فکر نمی‌کنند!

اگر مادری تحت هر شرایطی نتوانست به نوزاد خود شیر بدهد، یا نوزاد باید شیر خشک خاصی مصرف کند، بهتر است قبل از اقدام به خرید آن، حتماً یک نامۀ عذرخواهی به مسئولان بنویسد و متذکر شود این کار به‌هیچ‌وجه باعث نخواهد شد که به چهار، پنج بچۀ دیگر فکر نکند؛ و حتماً در انتها تعهدنامه‌ای را ضمیمه کند که در آن تعداد فرزندان آیندۀ را نوشته‌ باشد!

احتمالاً به‌زودی این قانون بسط پیدا خواهد کرد و شامل پوشک نیز می‌شود. همین چند وقت دیگر در خبرها می‌خوانیم ازاین‌پس هیچ شرکتی حق ندارد پوشک تبلیغ کند. باید فرزندان را با همان کهنه‌های قدیم و لاستیکی ببندند و پول پوشک، پستانک و شیر خشک را برای بچۀ دوم نگه دارند.

مسئولان عزیز، پیشنهاد می‌کنیم کلیۀ لوازم سیسمونی، اعم از تختخواب، ننو، کریر، کالسکه و… را هم جزو تبلیغات ممنوعه قرار دهید. بچه‌ای که پستانک ندارد و شاید به‌زودی پوشک هم نبندد چرا باید در کالسکه بنشیند و چه احتیاجی به تخت دارد؟ با یک چادر گل‌گلی به کمر مادر بسته می‌شود و به زندگی ادامه می‌دهد. با این شیوه به‌زودی شاهد ازدیاد و پس از آن، انفجار جمعیت خواهیم بود. هر خانواده حداقل شش، هفت فرزند می‌آورد و همۀ کودکان در آسایش، رفاه و خوشی زندگی خواهند کرد!

هر چه زودتر بیلبوردهایی آماده کنید با شعار «پستانک کمتر، فرزند بیشتر» یا «حذف شیر خشک مساوی با اضافه‌شدن فرزند» در تبلیغات تلویزیونی هم ماشینی را نشان دهید که در آن بچه‌ای در حال خوردن شیر خشک است و چهره‌ای غمگین دارد، چرا که مشغول تماشای کودکانی است که پشت یک موتور چهار پنج‌تایی روی سرو کول یکدیگر نشسته‌اند، در حال خنده قاه‌قاه‌اند و هیچ‌کدام نه پستانک دارند، نه شیر خشک و نه حتی پوشک!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا