پوتین: خواستار جنگ نیستم

  کد خبر: 27110069760

رئیس جمهور روسیه می گوید به دنبال جنگ نیست اما غرب به پیشنهادهایش درباره مسائل امنیتی پاسخی نداده است. همزمان، صدراعظم آلمان در کنفرانس مشترک با پوتین از لزوم بازگشت به میز مذاکره سخن گفت.

به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از دیداری که در مسکو با اولاف شولتز صدراعظم آلمان داشت، گفت: آنچه در منطقه دونباس اوکراین می‌گذرد، مصداق نسل کشی است و دولت کی یف به گونه‌ای نظام مند، حقوق بشر را از طرق مختلف ازجمله از راه تبعیض قائل شدن نسبت به جمعیت روس زبان اوکراین نقض می‌کند.

پوتین همچنین به اقدام امروز دومای روسیه مبنی بر پیشبرد لایحه‌ای واکنش نشان داد که از او می‌خواهد استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

وی در این باره گفت که همچنان به توافق مینسک و اینکه هنوز برای اجرای آن دیر نشده باشد، امیدوار است.

همچنین پوتین در بخش‌هایی از کنفرانس خبری که با صدراعظم آلمان داشت گفت که از غرب می‌خواهد تا از استقرار تسلیحات تهاجمی در مرزهای روسیه خودداری کند و خواستار آن شد که از توسعه ناتو به شرق جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که روسیه خواستار جنگ نیست و به همین دلیل ابتکارهایی را برای آغاز مذاکرات در راستای رسیدن به توافق در خصوص امنیت مشترک مطرح کرده حال آنکه پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکرده است.

خروج از نسخه موبایل