پوتین: غرب «امپراطوری دروغ» است

  کد خبر: 09120072102

رئیس‌جمهوری روسیه پس از تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه این کشور، غرب را امپراطوری دروغ نامید.

«ولادیمیر پوتین» در جلسه‌ای که با تجار و اقتصاددانان روسی داشت با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا که علیه روسیه اعمال شده است این اتحادیه را «امپراطوری دروغ» نامید.

براساس گزارش آر تی رئیس‌جمهور روسیه در این گفت: من از شما دعوت کردم تا در مورد مسائل مربوط به اقتصاد و مالی روسیه و البته تحریم‌هایی که جامعه غربی، این امپراتوری دروغ که در حال اعمال تحریم‌ها علیه کشور ما است، صحبت کنید.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم در همین راستا اعلام کرد رئیس جمهور این کشور به دولت دستور داده است که تمام نرخ‌های بهره وام‌های اعطایی را به همان شکلی که هست حفظ کند، به این معنی که وام‌های اعطایی قبل از ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ نرخ بهره را تعدیل نمی‌کند.

بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفت تا با توجه به فشار‌های وارده بر واحد پول روسیه، روبل، نرخ بهره اصلی را سالانه تا سطح ۲۰ درصد افزایش دهد.

روسی سنترال درباره این تصمیم اعلام کرد که این اقدام برای حمایت از پول روسیه (روبل) برای ایجاد ثبات مالی در روسیه و محافظت از سپرده‌های شهروندان روسی اتخاذ شده است.

پس از شروع عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین کشور‌های غربی با خالی کردن پشت این کشور شروع به تحریم‌های مالی روسیه کردند که به موجب آن بخشی از بانک‌های این کشور از سوئیفت جدا می‌شوند با این حال مقامات آلمانی اعلام کردند بعد از این تحریم‌ها قصد ندارند به طور کامل با روسیه قطع ارتباط کنند.

این درحالی است که برخی بر این باورند فشار بیش از حد به روسیه ممکن است باعث بروز رفتار‌های خارج از انتظاری این کشور شود و جنگ را به مراحل وخیم‌تری سوق بدهد.

خروج از نسخه موبایل