پیش‌بینی بورس شنبه/ ریسک‌های بازار سرمایه تمامی ندارد

  کد خبر: 01040188066

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته روند نزولی به خود گرفت و سرخ‌پوش شد، با وجود این سرخ‌پوشی کارشناسان عقیده دارند که تابلو معاملات در هفته آینده سبزپوش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز روند اصلاحی به خود گرفت و با افت ۶ هزار و ۲۳۳ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۸۲۰میلیارد تومان رسید. در مقایسه با هفته‌های گذشته این ارزش بسیار کم است و انتظار افرایش آن می‌رود. با افزایش ارزش معاملات شاخص نیز می‌تواند به صورت واقعی صعود کند.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و ریسک سیستماتیک وارد بورس نشود، می‌توان بازار متعادلی را برای شنبه و کل هفته پیش‌بینی کرد.

البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که در فصل مجامع هستیم و بسیاری از شرکت‌ها در هفته‌های آینده در مجامع شرکت می‌کنند و همین عامل شاید باعث شود تا بازار یک حالت خنثی را در پیش داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: بورس در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد. یعنی به نظر می‌رسد عملا بازار سرمایه به دنبال یک خبر مثبت است تا بتواند روند خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: از یک طرف شاهد این هستیم که فروشنده‌‌ قوی در اغلب تک سهم‌های بازار وجود ندارند. به واسطه این موضوع بسیاری از سرمایه‌‌گذاران نسبت به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار سهام میل نداشته باشند. البته این موضوع در معاملات این هفته نیز رخ داد و بسیاری از سهم‌ها در یک رقم پایین آمدند و در صفر تابلو در حال معامله بودند.

فلاحیان تاکید کرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که این ابهامات پیرامون آینده اقتصادی کشور وجود دارد، روند بازار به همین شکل باشد. از طرفی هم حمایت‌هایی را از سمت متولیان بازار سرمایه از صندوق تسویه گرفته تا صندوق توسعه در بازار مشاهده نمی‌شود.

فلاحیان توضیح داد: وضعیت کلان اقتصادی تعریفی ندارد و تمامی بازارها در رکود هستند. البته باید توجه داشت که وضعیت بازار کالا و بازار سرمایه شبیه هم است.

خروج از نسخه موبایل