پیشنهاد پرداخت حقوق مدیران وزارتخانه‌‌های اقتصادی بر مبنای بازدهی پالایش و دارا یکم

  کد خبر: 11020024431

سخنگوی سابق سازمان برنامه بودجه، پیشنهاد کرد با توجه به درآمد ۲۰هزار میلیارد تومانی دولت از عرضه شرکت‌های پالایشی و بانکی،‌ حقوق مدیران ارشد وزرای اقتصادی بر مبنای بازدهی نمادهای پالایش و دارا یکم پرداخت شود.

به گزارش تسنیم،‌ مهدی قمصریان درباره التهابات اخیر بورس پیشنهاد کرد، رئیس‌جمهوری در دولت سیزدهم می‌تواند حقوق وزرا و مدیران ارشد اقتصادی  در وزارت خانه‌های صمت،‌نفت،‌ اقتصاد و دارایی،‌رفاه و تامین  اجتماعی،‌  بانک مرکزی و  سازمان برنامه بودجه را مبنی بر سود واقعی و عملکرد شرکت‌های مرتبط با نماد پالایش یکم و دارا یکم تنظیم و پرداخت کند.

به گفته قمصریان، در این صورت همه می‌بیند که در مدت کوتاهی نه‌تنها رشد قابل توجهی در سودآوری و مدیریت کاراتر این شرکت‌ها اتفاق خواهد افتاد بلکه اوضاع بورس و بازار سهام هم متعادل و زیان‌های سنگین سهامداران تا حدودی جبران می‌شود.

پس از عرضه سهام دولت در ابتدای سال قبل  در سه بانک ملت، تجارت و صادرات و نیز ۲ بیمه البرز و اتکایی امین در قالب دارای یکم، در نیمه سال دولت سهام خود در نمادهای پالایشگاه‌های تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز را با کلی اما و اگر و حواشی در قالب صندوق پالایش یکم به معامله‌گران فروخت؛ آن هم به این وعده که دستکم ۳۰درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران پالایشی خواهد شد.

این در حالی است که حالا نه‌تنها ۳۰درصد وعده داده‌شده نصیب سهامداران پالایش یکمی نشد، بلکه فعلا ۳۰درصد از سرمایه آنها از دست رفته است و در باغ سبزی که دولت به سرمایه‌گذاران این واحدها داد، حالا جز زیان و ضرر تصویری برایشان ترسیم نکرده است. باید گفت سرمایه‌گذاران دارای یکم و پالایش یکم با توجه به اظهارنظر دولتی‌ها و وعده و وعیدهای داده‌شده، چه انتظاری داشتند اما سرانجام با چه وضعی مواجه شدند.

خروج از نسخه موبایل