پیش بینی بورس فردا؛ رشد شاخص کل ادامه دار خواهد بود؟

  کد خبر: 30030187712

بر اساس تحلیل کارشناسان انتظار می ‌رود شاخص پس از طی نمودن یک دوره استراحت عمدتا زمانی در محدوده‌ فعلی، انرژی لازم برای شکست مقاومت سنگین یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد را کسب نماید.

اقتصادآنلاین؛ معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۷هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن ۱۲۲۳واحد و شاخص فرابورس ۲۷واحد رشد داشتند.

به طور کلی بیش از ۶میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: طبق انتظار بورس کماکان در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و هیچ طرف از فروشندگان و خریداران برتری کامل ندارند.

وی ادامه داد: این موضوع در کنار رشد حدود ۲۵درصدی شاخص کل در ماه‌های اخیر بیانگر این است که جسارت خریداران نیز افزایش پیدا کرده و در شرایط اصلاحی هم متعادل ظاهر می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود برای روزهای آینده نیز کماکان بازار نوسانی و کم رونقی داشته باشیم که برخی گروه‌های کوچک از جمله یوتیلیتی‌ها مورد تقاضای بازار باشند و سهام بزرگ کماکان درجا بزنند.

وی افزود: همچنین اخبار روزانه نیز می‌تواند گروه‌ها را برای یکی دو روز متاثر کند. مطابق اخبار تحریم که صنعت پتروشیمی را منفی و اخبار واگذاری که امروز خودرویی‌ها را مثبت کرد.

این کارشناس تشریح کرد: بنابراین توصیه همیشگی، پرهیز از هیجان و عدم خرید در صف خرید و فروش در صف فروش می باشد.

وی بیان کرد: در بازه بلندمدت سهام بزرگ همچون گروه پالایشی جذابیت نسبی بالایی دارد و در صورت ارسال اخبار مثبت برجامی، گروه‌های ریالی بازار نیز می‌توانند رشد محدوده را پشت سر بگذارند.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شاخص پس از طی نمودن یک دوره استراحت عمدتا زمانی در محدوده‌ فعلی، انرژی لازم برای شکست مقاومت سنگین یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد را کسب نماید.

خروج از نسخه موبایل