کد خبر: 170802142602
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهان

پیش بینی قیمت بیت کوین / ثبات قیمت نزدیک به سطح ۳۵ هزار دلار

بازار ارزهای دیجیتال در حال گذار است و بیت‌کوین با چالش‌ها و حمایت‌های جدیدی روبرو شده است. قیمت بیت کوین که هم‌اکنون با ۳۴,۹۰۱ دلار معامله می‌شود، تا روز سه‌شنبه شاهد کاهش اندک ۰.۲۵ درصدی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در شرایط فعلی، تثبیت قیمت بیت کوین نشان دهنده تعادل موقتی بازار است که نشان می‌دهد این ارز در مقابل نوسانات و پیش‌بینی‌های اقتصادی مقاومت می‌کند.

چالش‌های جدید SEC

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با مشکلاتی برای جذب متخصصان ارز دیجیتال مواجه است. گزارشی از دفتر بازرس کل این کمیسیون نشان می‌دهد که کمبود نیروهای متخصص وابسته به رقابت شدید با بخش خصوصی و تمایل کم متقاضیان برای واگذاری دارایی‌های دیجیتالی خود به دلیل مقررات سختگیرانه، چالش‌هایی را برای این نهاد به وجود آورده‌اند.

مطالب پیشنهادی

از نوامبر ۲۰۲۳، بیت‌کوین شاهد افزایش قابل توجهی در تراکنش‌های در صف انتظار و هزینه‌های آن بوده است. از تاریخ ۱۵ سپتامبر، که پایان دوره‌ای با فعالیت کم بود، انباشت بیش از ۱۵۷,۰۰۰ تراکنش تأیید نشده در ممپول بیت کوین گزارش شد و هزینه‌های تراکنش‌های با اولویت بالا نیز به ۳.۳۸ دلار رسیده بود.

موضع قاطع کتی وود

کتی وود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Ark، در مصاحبه‌ای با پادکست Merryn Talks Money از بلومبرگ، بیت کوین را به عنوان دارایی برتر نسبت به دارایی‌های سنتی مانند نقره و طلا معرفی کرد. وود، که بر توانایی بیت‌کوین به عنوان پوششی در برابر تورم اصرار دارد، می‌گوید اگر او می‌خواست برای سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله تصمیم‌گیری کند، بدون شک بیت‌کوین را برای سرمایه‌گزاری انتخاب می‌‌کرد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

حرکت بازار در حال حاضر در روند ساید قرار دارد و در اطراف سطح حساس ۳۴ هزار و ۹۹۰ دلار در نوسان است. سطح مذکور برای معامله‌گران روزانه بسیار جالب توجه است. مقاومت فوری قیمت بیت کوین در حدود ۳۵ هزار و ۳۶۰ دلار قرار دارد که اخیراً شاهد فشار معاملاتی قابل توجهی بود.

قیمت بیت کوین اگر در بالای سطح ۳۴ هزار دلار تثبیت گردد، خریداران می‌توانند به پیش روی بیشتر در بازار امیدوار بمانند. به عقیده برخی تحلیلگران، در سناریو نزولی بازار، قیمت بیت کوین در صورت کاهش به زیر سطح مذکور می‌‌تواند رالی نزولی را تا نزدیک سطح ۳۳ هزار دلار آغاز نماید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا