پیمان جدید حمل و نقل ریلی در اروپا

  کد خبر: 02120070615

ترجمه: محمود نواب مطلق

دوشنبه۲۱فوریه(۲اسفند) اجلاس حمل ونقل ریلی در پاریس برای بررسی پیمان جدید با هدف افزایش جذابیت‎ های استفاده از این نوع حمل و نقل برگزار شد.

رؤسای شرکت‎های راه‎آهن ۲۴ کشور اروپایی من جمله رئیس شرکت راه‎آهن فرانسه «ژان پییِرفاراندو» در این اجلاس گردهم آمدند تا راه‎های افزایش جذابیت‎های استفاده از حمل و نقل ریلی را بررسی کنند و در این خصوص پیمان جدیدی امضا کنند.

از نظر این افراد به عنوان متولیان امور حمل و نقل ریلی؛ قطار اقتصادی‎ترین وسیله حمل و نقل چه برای مسافر و چه برای بار محسوب می‎شود و از اینکه اقبال عمومی به این امر کم است، بسیار احساس تأسف می‎کنند. از سوی دیگر آنها بر نقش محوری استفاده از این نوع حمل و نقل در مباحث توسعه پایدار و مؤثر در مبارزه با تغییرات اقلیمی تأکید می‎کنند. به همین منظور بر استفاده هرچه بیشتر از قطار در اروپا اهتمام می‎ورزند.

در پیمان جدید به موضوعاتی از قبیل استفاده بیشتر از قطارهای سبز، استفاده بیشتر از وسایل قابل بازیافت، استخدام نیروهای کارآمدتر و متنوع‎تر و همچنین اختصاص فضای بیشتر و مناسبتر برای جوانان و زنان اشاره شده است.

به رغم وجود رقابت میان کشورهای اتحادیه اروپا در این امر؛ همگی به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی و ایفای نقش آن در رسیدن به اروپای بدون کربن تا سال۲۰۵۰(۱۴۲۸) بر این پیمان اتفاق نظر دارند.

رؤسای شرکت‎ های راه‎آهن حاضر در این اجلاس خواستار حمایت رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این پیمان به منظور افزایش سرمایه‎گذاری‎ها به نحوی چشمگیر در این صنعت هستند.

آنها معتقدند منابع مالی جدیدی به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی به طور اعم و همچنین توسعه شبکه‎ های خط آهن و افزایش ظرفیت و کارایی آنها؛ مورد نیاز است.

آنها همچنین از اتحادیه اروپا و اعضای آن انتظار دارند قوانین مربوط به رقابت عادلانه میان شیوه‎ های گوناگون حمل و نقل ترویج یابد. طبیعتا در این امر ملاک اصلی باید موضوع توسعه پایدار و مبارزه با تغییرات اقلیمی در اولویت باشد.

منبع: فیگارو

خروج از نسخه موبایل