کد خبر: 13120072450
روزنامهعصر انقراض (طنز)

چگونه گوسفند باشیم (طنز)

راضیه حسینی

مشاجره لفظی مجری شبکه خبر با نماینده توهین کننده به مردم در مورد طرح صیانت/ نماینده توهین کننده زیر بار نرفت!

ویس کرمی: «من مثال علمی زدم از رییس سیا.»

ایشان در توییتی مخالفان طرح صیانت را «سگ‌های قلاده ‌بلند» خطاب کردند. بعد در توییتی دیگر گفتند: «سگ‌های قلاده‌بلند توهین نیست. بلکه تعبیری است که ریچارد المان، رئیس قدیم سازمان سیا، در مورد کسانی به کار می‌برد که کورکورانه و بدون مزد و مواجب، مقلد و مروج تفکر لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند. بلند بودن قلاده به این معناست که نمی‌دانند با چند واسطه و نامحسوس، کنترل می‌شوند.»

اصلاً با این‌که جناب نماینده موافق طرح صیانت، از پیام‌رسان فیلتر شده استفاده می‌کند کاری نداریم. دنبال نوع فیلترشکن ایشان هم نیستیم. حتی پیگیر این‌ هم نمی‌شویم که آقای ریچارد المان واقعاً چه کسی است و چرا بعضی‌ها می‌گویند اصلاً در لیست رؤسای قدیم سازمان سیا نیست.

فقط برداشت خودمان را از توییت جدید آقای نماینده می‌گوییم. این‌طور که ما فهمیدیم چند چیز در بلندی و کوتاهی قلاده خیلی مؤثر است.

اول این‌که بدانی.

دانستن کلاً چیزخوبی است. اگر تعداد و نوع واسطه‌ها را بدانی دیگر مشکلی وجود ندارد و می‌توانی با خیال راحت از قلاده کوتاه بهره‌مند شوی.

دوم کنترل محسوس است.

تمام مشکل قلاده بلندها در این است که نمی‌دانند کی و کجا دارند آنها را کنترل می‌کنند. همین که بفهمند خود به خود، طول قلاده کوتاه می‌شود. در واقع فهمیدن و دانستن به صورت خودکار نوع قلاده را مشخص می‌کند.

یک وقت برداشت بد نشود. ما اصلاً توهین نمی‌کنیم. اگر خوب بگردید حتماً اصطلاح قلاده کوتاه را از قول یکی از رؤسای سابق سازمانی امنیتی پیدا می‌کنید. مثلاً در کتابی با عنوان «هنر ظریف قلاده»

حالا که اصرار بر این است حتماً یک جانوری در کار باشد، چرا سگ؟ بیایید از بحث سگ و قلاده خارج شویم. آقای نماینده، توی دست و بال‌تان یک رئیس قدیمی سازمان سیا، ام آی سیکس، پنتاگونی ندارید که در مورد گوسفند بودن ملت صحبت کرده باشد؟ به نظر ما گوسفند بودن خیلی چیز خوبی است. نیازی به قلاده ندارد. همیشه مشغول نگاه کردن به زمین است و دنبال غذا می‌گرد. نه چهره‌ها در خاطرش می‌ماند و نه حرف‌ها.

اصلاً برایش مهم نیست یک نفر مثلاً بهش بگوید سوسک بال‌دار شاخک بلند. یا موش فاضلاب دم بلند. دردش نمی‌گیرد وقتی یک نفر از واژه‌ فیوزدار برایش استفاده کند.

حیوان ساکت و بی‌دردسری است. نه اعتراض می‌کند و نه اصلاً می‌فهمد برای چه باید اعتراض کرد. شما تا به حال عصبانیت یک گوسفند را دیده‌اید؟ نارضایتی از وضع موجود، مقاوت، اعتصاب و…را چطور؟

کاش کتابی بود با عنوان «چگونه گوسفند باشیم.» گوسفندها خیلی راحت‌ند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا