چیزی نیست دُز تو دُز شده (طنز)

  کد خبر: 17030030982

راضیه حسینی
وزارت بهداشت: «تأخیر چندروزه تا چند هفته و برای برخی از واکسن‌ها تا چند ماه، تأثیری بر اثربخشی و ایمنی‌زایی واکسن ندارد. برخی هم پیشنهاد استفاده از واکسن‌های ترکیبی را می‌دهند؛ یعنی دوز اول و دوم از ۲ شرکت متفاوت تولید‌کننده واکسن کرونا تزریق شود.»

خانم دکتر مینو محرز هم چند روز پیش درباره دز دوم واکسن سینوفارم گفت: « اگر اولین واکسن تزریق‌شده سینوفارم باشد، چون واکسن برکت از نظر ساختاری عین سینوفارم است می‌توان از آن به عنوان دز دوم استفاده کرد.»
احتمالاً تنها کشوری هستیم که قرار است دز دوم واکسن را با توجه به موجودی ته انبار بزنیم، نه نوع تزریق‌شده در دز اول. سینوفارمی‌ها که حل شدند، می‌ماند آسترازنکا و اسپوتنیک. مطمئن هستیم مسئولان مثل همیشه به‌سرعت راه حل را پیدا می‌کنند و مشکل برطرف خواهد شد. ما هم برای کمک به مسئولان چند پیشنهاد داریم.

از اول شروع کنید:

اصلاً هر چی تا به حال زدید را نادیده بگیرید و دوباره از دز اول شروع به زدن واکسن کنید. می‌توانید آن‌قدر معطل کنید تا اولی کاملاً بی‌خاصیت شود و بتوانید به راحتی دومی را از اول تزریق کنید.

شما اولین باشید:

از کجا معلوم شاید ترکیب آسترازنکا با کوبرکت جواب داد. شاید دز اول اسپوتنیک با دز دوم ایرانی قوی‌تر عمل کرد و کلاً کرونا و هفت پشت‌ش را زد ترکاند. همیشه کشف‌های تازه و ابداعات تاریخی، از دل محدودیت‌ها به وجود می‌آیند. ما هم که از لحاظ تنوع و فراوانی محدودیت، در رتبه‌های بالای جهانی قرار داریم، می‌توانیم تا دل‌مان بخواهد کشف جدید کنیم و در تاریخ ماندگار شویم. البته ممکن است گاهی هم عوض کشف راه درمان، به کشف ویروس جدید برسیم. جزئیات مهم نیست، مهم این است که بالاخره یک چیزی کشف می‌کنیم.
و در آخر یک پیشنهاد برای ما مردم:
بهترین کار این است که همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، سفر نرویم، ماسک بزنیم و اسپری الکل کنارمان باشد. مشکل خاصی نیست فقط کمی دز تو دز شده است و بهتر است برای واکسن زدن عجله نکنیم. ما که این همه منتظر ماندیم، حالا چندماه دیگر هم رویش. البته امیدواریم با چند ماه منتظر ماندن حل شود و به چند سال نرسد.

خروج از نسخه موبایل