کمتر از ۱۰ درصد بیت کوین برای استخراج باقی مانده است

  کد خبر: 05100062571

ترجمه: سلیم حیدری

داده‌های کریپتورنک نشان می‌دهد که عرضه بیت‌کوین در حال کاهش است و تنها حدود ۶ درصد از توکن در صرافی‌های ارزهای دیجیتال در گردش است.

طبق یافته‌های این شرکت، در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون بیت کوین یا ۶.۳ درصد از کل عرضه، در صرافی‌های ارزهای دیجیتال نگهداری می‌شود.

تحلیلگران می گویند پس از نصف شدن بیت کوین در سال گذشته، کاهش عرضه نباید شوک آور باشد. پس از آن، در دسترس بودن توکن در صرافی‌ها، به تدریج در طول سال کاهش یافت.

رقم دسامبر (آذر) کمترین رقم ثبت شده در سال ۲۰۲۱ است، پس از پایین ترین رقم قبلی که ۷.۳ درصد در ماه جولای (مرداد) بود.

همچنین، به نظر می‌رسد که بزرگترین پلتفرم رمزنگاری، کوین‌بیس، که قبلاً توکن‌های بیشتری نسبت به مجموع صرافی‌های دیگر در گردش داشت، در حال از دست دادن سلطه خود است.

صرافی مستقر در ایالات متحده با داشتن ۵۰.۵۲ درصد از کل گردش بیت کوین در کیف پول خود در اوایل سال جاری به ۴۰.۶۵ درصد در این ماه کاهش یافت.

به گفته تحلیلگران، بسیاری از سرمایه گذاران از ترس نوسانات بیشتر در قیمت بیت کوین، توکن‌های خود را در «صندوق ذخیره» یا کیف پول‌های آفلاین جدا که بدون دسترسی به اینترنت هستند قفل می‌کنند و بنابراین یکی از ایمن ترین روش‌ها برای نگهداری بیت کوین در نظر گرفته می شود.

برخی دیگر همچنان بیت کوین را در صرافی‌ها ذخیره می‌کنند در حالی که آنها را معامله نمی‌کنند، که به این معنی است که حجم واقعی در گردش ممکن است حتی کمتر از ۱.۳ میلیون باشد.

تحلیلگران پیش‎بینی می‌کنند که اگر بیت کوین دوباره از آستانه ۵۰۰۰۰ دلار عبور نکند، گردش آن ممکن است حتی کمتر شود.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل