کد خبر: 08120071898
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

۱۰ تقاضا برای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در خراسان رضوی ارائه شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد که ‌اکنون ۱۰ تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در استان در مرحله بررسی و اخذ استعلام‌ها قرار دارد.

علی بهرامی‌زاده دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دلیل طولانی شدن صدور مجوز برای ایجاد این شهرک‌ها، دریافت پاسخ استعلام‌ها از دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تایید کارگروه امور زیربنایی و در نهایت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

او ادامه داد: طبق قانون، صدور مجوز برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی در قالب دو چک لیست انجام می‌گیرد که بر اساس آن در مرحله نخست باید زمین تحت مالکیت فرد متقاضی قرار داشته باشد و در این صورت مرحله دریافت پاسخ استعلام‌ها از دستگاه‌های اجرایی مربوطه قابل اجرا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پاسخ استعلام‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی از قبیل اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت‌های آب، برق و گاز و اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی است تا زمینی که قرار است شهرک صنعتی در آن ایجاد شود، هیچ مشکلی در ارتباط با محیط زیست، زیرساختها و دیگر کاربری ها نداشته باشد.

بهرامی‌زاده افزود: پس از اینکه پاسخ مثبت استعلام‌ها از سوی همه دستگاه‌های اجرایی دریافت شد، در صورتی که کارگروه امور زیربنایی و سپس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاییدیه نهایی را برای تقاضای ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی صادر کرد، موضوع در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان مصوب و جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای آن صادر می شود.

تشکیل کمیته شهرک‌های صنعتی به دستور استاندار

او ادامه داد: برای تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به شهرک‌های صنعتی غیردولتی، حسب دستور استاندار، کمیته‌ای در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تشکیل و نشست‌های آموزشی و توجیهی با هیات موسس شهرک‌های صنعتی غیردولتی مورد تقاضا در استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ایجاد شهرک صنعتی دولتی در خراسان رضوی نیز مانند بخش خصوصی مستلزم دریافت پاسخ مثبت استعلام‌ها از دستگاه‌های اجرایی مربوطه و سپس اخذ تاییدیه از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

بهرامی‌زاده، واگذاری واحدهای کارگاهی یا شهرک‌های صنعتی کارگاهی را بهترین گزینه برای استقرار صنوف متقاضی در این زمینه دانست و افزود: حسب راهبردهای امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، واگذاری ۳۰۰ واحد کارگاهی تولیدی در ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان آغاز شده و تاکنون ۷۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: ایجاد دو شهرک صنعتی، کارگاهی نیز در مشهد در دستور کار قرار گرفته که شامل شهرک صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها و شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک است.

همکاری شهرداری در مکان‌یابی شهرک صنایع دستی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مکان‌یابی شهرک صنعتی صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها با همکاری شهرداری انجام شده و در زمینی در پشت نمایشگاه بین‌المللی مشهد ساخته می‌شود، مطالعات و گرفتن استعلام‌های این شهرک و شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک نیز در حال انجام است.

بهرامی‌زاده افزود: انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در خصوص ساخت این شهرک‌ها و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولیدی اعلام همکاری کنند و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر ایجاد شهرک صنعتی کیف و کفش و پوشاک است.

اکنون ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آن در حال انجام است

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا