کد خبر: 200303162317
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

افزایش ۳۳۰۰ واحد صنعتی جدید به شهرک ها تا پایان سال

زینب غضنفری

طبق اعلام معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی، هر سال ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود و برای سال جاری پیش‌بینی شده ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.

به گزارش عصراقتصاد، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی روزگذشته در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، اظهار کرد: امسال با توجه به نام گذاری سال توسط رهبری و با رویکرد جهش تولید، برنامه های مختلفی در دهه اول تیرماه با رویدادهای متنوعی برگزار می شود.

او تصریح کرد: همچنین بسته خادم الرضا در این ایام به یاد ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد برگزاری این مراسم گفت: هر سال این مراسم به همت سازمان صمت برگزار می‌شد اما با توجه به نام‌گذاری سال، قرار شد این رویداد و برنامه بزرگداشت دهه تولید و تجارت به تشکل های بخش صنعت واگذار شود.

مقیمی در مورد تشکل‌های فعال در برگزاری این مراسم بیان کرد: ۱۰ تشکل اعم از اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، خانه معدن ایران، اتاق اصناف تهران، انجمن مدیران صنایع و … تشکل هایی هستند که در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

وی همچنین از تکمیل ۹۰۰ فرم برای انتخاب برگزیدگان خبر داد و گفت: این ۹۰۰ فرم به کمیته منتخبین ارسال شده و از میان این افراد ۶۰ نفر برگزیده خواهند شد. امسال بیست و هشتمین رویداد دهه تولید و تجارت از یکم تیرماه آغاز می‌شود که در ۱۵ حوزه، ۶۰ تولیدکننده و صنعتگر را به عنوان برترین‌ها معرفی خواهیم کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن افزود: ما در سال ۱۴۰۳ با پیشنهاد وزیر صمت به رئیس جمهور شهید، بنا داشتیم که طبق سنوات گذشته، بسته حمایتی و تشویقی را برای بخش صنعت و کسب و کار کشور رونمایی کنیم و خوشبختانه این پیشنهاد تایید و به وزارت صمت ابلاغ شد.

مقیمی تصریح کرد: در ۳ سال گذشته واحدهای غیرفعال ۱۷ درصد بود که امروز این واحدها به ۱۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال است، هر سال ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود و برای سال جاری پیش‌بینی شده ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.

معاون وزیر صمت در خصوص احداث شهرک‌های صنعتی بین المللی گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد. در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.

مقیمی همچنین درباره تامین برق صنایع بیان کرد: با توجه به شرایطی که در تامین برق داریم شهرک‌های صنعتی دچار محدودیت‌هایی هستند اما بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود، ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است و ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت است.

مقیمی افزود: هفته‌ای یک روز برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان این موضوع متفاوت است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد احیای واحدهای راکد تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی، احیا شود.

معاون وزیر صمت درباره تعداد واحدهای تحت تملک بانک‌ها نیز گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا