۲ هزار میلیارد تومان تجهیزات در مدارس کشور توزیع شد

  کد خبر: 050901110312

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، عنوان کرد امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد.

یوسف نوری در جمع فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح دانش‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و نقاط مختلف کشور در حال اجراست.

به گفته وی، جریان امپریالیستی رسانه با استفاده از قدرت ارتباطات، در حال مدیریت افکار عمومی است و استکبار برای مدیریت افکار انسان‌های کشورهای در حال توسعه، پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است.

وزیر آموزش و پروش با اشاره بر اصلاح محور مدرک‌گرایی در آموزش و پرورش عنوان کرد: محور قرار گرفتن مدرک در آموزش و پرورش به جای مسائل تربیتی در آموزش و مهارت‌گرایی به معنای شغل مطلق و حذف مهارت‌های پایه باید اصلاح شود.

نوری با بیان اینکه امسال تجهیزات آموزشی و اداری به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان در مدارس سراسر کشور توزیع شد، تصریح کرد: پارسال ۱۲۲ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجوز استخدام مربی پرورشی صادر شده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود موافقت لازم برای جذب نیروهای خدماتی در مدارس کسب شود.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، نوری خاطر نشان کرد: ارتباط مدرسه و خانواده باید تقویت شود و از نگرش مشارکت گرفتن از اولیا تنها به عنوان عضو انجمن اولیا برای انجام تشریفات اداری باید دوری کرد.

حقوق معلمان متناسب با گرانی‌ها افزایش می‌یابد

همچنین یوسف نوری در آیین غبارروبی گلزار شهدای بوشهر اظهار کرد: دشمن تلاش بسیار زیادی را در راستای متوقف کردن حرکت پیشرفت علمی ایران اسلامی داشته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن جهاد علمی کشور با قدرت ادامه دارد افزود: دشمن همواره در مقابل هر گونه جهاد علمی صورت گرفته در کشور ایران و برای متوقف کردن آن برنامه دارند.

وزیر آموزش و پرورش آشناسازی دانش‌آموزان با واقعیت‌های داخل کشور و حقایق دشمنان را ضروری دانست و تصریح کرد: دشمن در حال ایجاد تقابل بین جریان‌های دینی و جریان بی‌دین است.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش هر استان دنبال می‌شود، افزود: ۲۱ هزار میلیارد تومان در این سفرها برای تکمیل پروژه‌های آموزشی در استان‌ها اختصاص یافته است.

نوری از افزایش حقوق معلمان متناسب با گرانی‌های جهانی و داخلی خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود که فشارهای اقتصادی بر فرهنگیان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره با تحریم و تهدید دنبال کاهش قدرت ایران بوده است اضافه کرد: گام‌های بزرگی در زمینه خودکفایی و استقلال کشور برداشته شده است و شاهد دستاوردهای مهمی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف بیانگر ایستادگی مردم در مقابل دشمن است ادامه داد: دشمن با برنامه‌های مختلف دنبال متوقف کردن حرکت ما است.

خروج از نسخه موبایل