۳۸۲ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی در سیستان و بلوچستان واگذار شد

  کد خبر: 27090061315

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ٣٨٢ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی شامل انواع تراکتور، کمباین دروگر و تیلر بصورت نقد و اقساط امسال در سه مرحله به کشاورزان متقاضی تحویل شده است.

منصور محمدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: ١١٠ دستگاه این‌ماشین آلات در آبان به کشاورزان سیستان وبلوچستان واگذار شده است.

وی ادامه داد: برای جذب ماشین‌ها و ادوات دنباله بند به میزان ٨۵٠ میلیارد ریال از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون و آورده کشاورزان سرمایه‌گذاری گذاری انجام  شده است.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان را ٢/٠۵ اسب بخار در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: که تقریبا با میانگین کشوری یکسان است.

وی افزود: مجموع ماشین آلات کشاورزی و ادوات ودنبال بندها در سیستان و بلوچستان به عدد ٢٨ هزارو ۶٧ دستگاه ارتقا یافته است.

به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

خروج از نسخه موبایل