۳.۵ درصد از رشد اقتصادی امسال از بهره وری تأمین می‌شود

  کد خبر: 23010177545

به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری، هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸ درصد باشد که ۳.۵ درصد آن قرار است از محل بهره وری تأمین شود.

به گزارش اتاق تعاون ایران، روزگذشته در سالروز تأسیس اتاق تعاون ایران و در راستای تحقق سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کشور، تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق تعاون ایران با مأموریت توسعه همه‌جانبه و کیفی فعالیت‌های بخش تعاونی در حوزه‌های مختلف، تقویت اتاق‌های تعاون استان‌ها و کمک به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی و سازمان ملی بهره‌وری ایران به‌عنوان متولی امر سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، برنامه‌ریزی، پایش و ارزیابی بهره‌وری عوامل تولید در کشور امضا شد.

در این مراسم، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، ضمن تبریک سالروز تأسیس اتاق تعاون ایران و آرزوی قبولی طاعات در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: موضوع بهره وری یکی از مولفه‌هایی است که در برنامه‎ریزی‎ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از رشد اقتصادی باید از محل بهره‎وری تأمین شود که در حال حاضر سهم بهره‎وری از رشد اقتصادی رقم قابل توجهی نیست.

عبداللهی با تاکید بر آمادگی اتاق تعاون ایران برای همکاری و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان ملی بهره‎وری ابراز داشت: بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور، می‌تواند از تخصص و ظرفیت و توانمندی این سازمان بهره‎مند شود.

در ادامه این نشست، پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‎وری ایران نیز اظهار کرد: رشد اقتصادی به دو روش نهاده محور و استفاده از داشته‌هایی که داریم، صورت می‌گیرد.

وی گفت: هدف این است که در بودجه امسال رشد اقتصادی ۸ درصد باشد که ۳.۵ درصد آن قرار است از محل بهره وری تأمین شود.

رئیس سازمان ملی بهره‎وری افزود: این در حالی است که کشورهای قاره آسیا رشد شاخص کل بهره‎وری ۱.۷ است که نشان می‌دهد ۱۷ درصد رشد اقتصادی از محل بهره‎وری بوده است.

وی با اشاره به آمار بهره‎وری در سال ۹۹ بیان داشت: رشد آمار بهره‎وری نیازمند تلاش و جهاد است. ما در سال ۹۹ آمار خوبی در خصوص بهره‎وری داشتیم که ناشی از گشایش‌های اقتصادی و رشد منفی ساعات اشتغال ناشی از همه‎گیری بیماری کرونا بود.

پیشوایی با بیان اینکه بخش‌های مختلف اقتصادی باید چابک تر و فعال‌تر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: استراتژی ما داشتن ستاد چابک و دانا با بازوان توانایی نظیر دانشگاه‌ها، بخش تعاون و سایر بخش‌ها است.

وی امضای این تفاهمنامه را گام مهم و مؤثری در آغاز دانست و گفت: انعقاد این تفاهمنامه فرصت مغتنمی است که فصل و فرصت‌های مشترک را شناسایی کرده و روی آنها کار کنیم.

پیشوایی ادامه داد: در این خصوص یکی از محورها می‌تواند توانمندی‎سازی بخش تعاون باشد و معتقدیم باید در درون بخش این توانمندسازی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: نوآوری، رقابت و همکاری مثلث بهره وری است و بخش تعاون الگوی خوبی برای ترویج آن محسوب می‌شود و سازمان ملی بهره‎وری ایران با تمام امکانات در خدمت بخش تعاون خواهد بود.

توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری نیروی انسانی در بخش تعاون، به‌اشتراک‌گذاری تجارب و دانش ضمنی سازمان و اتاق در راستای ارتقای بهره‌وری سازمانی و نیروی انسانی، تقویت و توسعه رویکرد بهره‌وری در شرکت‌ها و نهادهای بخش تعاون، تسهیل استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در شرکت‌های بخش تعاون، مشارکت در تدوین برنامه‌های راهبردی ارتقای بهره‌وری، ترویج و تبیین مفهوم بهره‌وری در بخش تعاون و طراحی و تدوین جایزه بهره‌وری در بخش تعاون از مهمترین اهداف امضای این تفاهم بیان شده است.

خروج از نسخه موبایل