۶ هزار هکتار از اراضی تفتان سیستان و بلوچستان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

  کد خبر: 290601102188

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۶ هزار هکتار از سطح مزارع کشاورزی این شهرستان به منظور افزایش راندمان آبی و بهره‌وری بهتر از منابع آب و خاک به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

فضل‌الله کردی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری علاوه‌بر بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول می‌تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

او ادامه داد: در روش‌های آبیاری سنتی همیشه کشاورزان دغدغه آب و یا بارش نزولات را دارند اما با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری شاهد توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان بیان کرد:برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سامانه‌های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

کردی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با هدف افزایش راندمان آبی و بهره‌وری منابع آب و خاک، ۴٠٠ هکتار از اراضی شهرستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان تصریح کرد: هم اینک اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ١٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزان با پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد در دست اجراست.

هم‌اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.

سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند

خروج از نسخه موبایل