افشاگری وزیر ایتالیا درباره جزئیات طرح محدودیت قیمت گاز اتحادیه اروپا

  کد خبر: 210601100976

ترجمه: سلیم حیدری

انتظار می رود اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری طرحی را در مورد این اقدام ارائه کند.

روبرتو سینگولانی، وزیر انتقال اکولوژیک ایتالیا روز شنبه در مصاحبه با روزنامه لا رپوبلیکا گفت: انتظار می‌رود کمیسیون اروپا پیشنهادی را با هدف اعمال سقف قیمتی تعمیم یافته برای واردات گاز در این ماه ارائه کند.

به گفته وزیر، طرح محدود کردن قیمت گاز قبلاً ترسیم شده و تاکنون توسط ۱۵ کشور عضو از جمله آلمان حمایت شده‌است.

سینگولانی گفت: “این پیشنهاد در ماه سپتامبر (شهریور) ارائه خواهد شد. ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا اکثریتی را برای حمایت از آن داشته باشیم.”

قیمت گاز در سراسر اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری با اوکراین و همچنین کاهش عرضه از مسکو، چندین ماه است که به سرعت در حال افزایش بوده است.

رهبران اتحادیه اروپا قبلاً برنامه هایی را برای کاهش مصرف گاز به میزان ۱۵ درصد از اول اوت (مرداد) تا پایان مارس (فروردین) ۲۰۲۳ اعلام کرده بودند. کشورهای عضو در رابطه با اقدامات خاص اتخاذ شده برای دستیابی به این کاهش اختیاراتی دارند.

سیاستگذاران داخل اتحادیه اروپا همچنین در حال توسعه طرحی برای مقابله با بحران انرژی در آستانه فصل زمستان آینده هستند.

اوایل این هفته، پولیتیکو گزارش داد که گام‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا شامل محدودیت‌های قیمتی برای واردات گاز روسیه، کاهش مصرف انرژی، حمایت از شرکت‌های خدماتی و وضع مالیات بر شرکت‌های سوخت فسیلی است که سودهای زیادی را ثبت می‌کنند. طبق گزارش ها، این بسته در ۱۴ سپتامبر (شهریور) تصویب خواهد شد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، حداقل ده کشور اتحادیه اروپا به دنبال محدودیت قیمت برای واردات گاز از همه تامین کنندگان، نه فقط روسیه هستند. طبق گزارش ها، ایتالیا، لهستان و یونان با طرح محدود کردن قیمت گاز روسیه که توسط رئیس اتحادیه اروپا، اورسولا فوندرسلاین پیشنهاد شده، مخالفت کرده اند. در همین حال مجارستان، اتریش و هلند از اعمال سقف قیمتی حمایت نمی کنند.

بروکسل نگران است که روسیه در صورت تعیین سقف قیمت، تحویل گاز را متوقف کند. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که مسکو ارسال نفت و گاز به کشورهایی را که برخلاف تعهدات قراردادی، تصمیمات سیاسی می گیرند متوقف می کند.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل