بورس لندن، فلزات روسیه را ممنوع نخواهد کرد

  کد خبر: 220801108262

ترجمه: سلیم حیدری

این تصمیم برای کمک به جلوگیری از بی نظمی بیشتر در بازار در نظر گرفته شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، بورس فلزات لندن (LME) تصمیم گرفته است که فلزات روسیه را از سیستم و انبارهای خود محدود نکند.

LME در حال حاضر پیشنهادی برای ممنوعیت فلزات روسیه ندارد. علاوه بر این، بازخوردها به وضوح نشان می‌دهد که آستانه‌ها یا محدودیت‌های مشابه بسیار پیچیده‌تر از آن هستند که عملی شوند.

LME مقاله ای را با فعالان بازار در مورد چشم انداز ممنوعیت فلزات روسیه در ماه گذشته راه اندازی کرد و بیانیه روز جمعه آن بر اساس نتایج آن بحث بود.

صرافی توضیح داد که برخی از طرف‌های گفتگو نگران این بودند که نگهداری فلزات روسیه در انبارهای LME «ناخواسته» باعث بی نظمی در بازار شود و مسائل اخلاقی را در برخورد با روسیه در بحبوحه تحریم‌های مرتبط با اوکراین، زیر سوال ببرد.

با این حال، LME به این نتیجه رسید که زمانی که موضع نسبت به فلزات آن بین فعالان بازار از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، «اقدام یکجانبه برای LME» علیه روسیه، یک تولیدکننده بزرگ، تسریع خواهد شد.

“در حالی که آشکارا یک بعد اخلاقی در مورد مقبولیت جهانی فلزات روسی وجود دارد، ما معتقدیم LME نباید به دنبال اتخاذ یا تحمیل هیچ گونه قضاوت اخلاقی در بازار باشد…”

این صرافی گفت: “در حالی که ممکن است بازار بر سر نقشی که اخلاق باید در این ملاحظات ایفا کند تقسیم شود، به نظر می رسد اجماع گسترده ای وجود دارد که LME وظیفه دارد در یک بازار منصفانه و منظم عمل کند.”

این سازمان همچنین افزود که به نظارت بر بازار و هرگونه تحریم یا تعرفه ای که ممکن است در آینده بر روسیه اعمال شود، ادامه خواهد داد.

همچنین قول داده است که جریان فلزات روسیه را در انبارهای LME نظارت کند و در گزارش های منظم در مورد آن شفاف سازی کند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تعدادی از کشورها تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند که باعث شد بسیاری از شرکت ها از صادرات روسیه از جمله فلزات خودداری کنند.

LME قبلاً تعدادی محدودیت برای فلزات روسیه اعمال کرده بود، از جمله ممنوعیت موقت محموله‌های جدید مس، سرب و آلومینیوم روسیه در ماه آوریل (اردیبهشت). ماه گذشته، این صرافی ذخیره مس و روی شرکت معدن و متالورژی اورال (UGMK) و کارخانه روی چلیابینسک را در انبارهای خود (به دنبال تحریم های بریتانیا علیه اسکندر مخمودوف، بنیانگذار UGMK) ممنوع کرد.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل