ابتکار یک استارت آپ برای پر کردن سالن های سینما

  کد خبر: 290801109250

شرکت نوآفرین«اُزاک» با فروختن ارزانتر صندلی های سینما قصد دارد سالن های سینما را پُر کند. این شرکت با ۲۳ سینما از جمله سینما رکس پاریس برای جذب مشتری قرارداد امضاء کرده است.

فکر ایجاد این شرکت از آنجا شکل گرفت که سه نفر از اهالی شهر «نانت» فرانسه که باهم برای تماشای یک فیلم به یک سینما در این شهر رفته بودند با یک سالن خالی مواجه شدند.

آنها تصمیم گرفتند چاره‌ای برای پُر کردن سالن های سینما بیندیشند. این امر در دوران پساکرونا به یک معضل جدی تبدیل و سالن های سینما به کلی خالی از تماشاچی شده‌است.

در اکتبر۲۰۲۲(مهر۱۴۰۱) با استفاده از فیلم های بسیار جذاب و گران میزان حضور در سالنها در فرانسه به ۲۶/۱۴ میلیون ورودی رسید.

رقمی تقریبا معادل زمان مشابه سال قبل. اما این رقم به میزان ۲۴درصد از حضور تماشاچی در دوران قبل ازکرونا یعنی متوسط حضور در ماه های اکتبر۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸) همچنان کمتر است.

برای غلبه براین وضعیت این شرکت ابتکار ارزانترکردن فروش صندلیهای سینما را برای مشترکین مطرح کرد. مدیران این شرکت با الهام از شیوه مدیریت عرضه و تقاضا، پیشنهاد فروش ارزانتر بلیط سینما را به مشترکینی که بصورت مستمر سینما می‌روند مطرح کردند.

شیوه‌ای معمول برای هتل ها، قطارها و هواپیماها که براساس میزان تقاضا برای قیمت تصمیم می‌گیرند.

بدین ترتیب مشترکین با پرداخت هزینه کمتر می‌توانند راهی سینما شوند. کسانی که گاهی سینما می‌روند و مشتری دائمی نیستند طبیعتا قیمت بیشتری خواهند پرداخت.

مدیران «اُزاک» نه ماه این شیوه را در شهر «نانت» فرانسه آزمایش کردند. تاکنون با ۲۳ سینما از جمله دو سینما در پاریس قرارداد امضاء کرده‌ است.

تلاش دست اندرکاران این شرکت نوآفرین همچنین استفاده از موقعیت های مناسب برای جذب مشتریان به سالن های سینما بوده‌ است.

آنها پیش‌بینی می‌کنند ظرف سه سال آینده وارد مرحله سوددهی شوند.

درآمد آنها ناشی از دریافت بخشی از قیمت بلیط برای هر صندلی است.

قیمتی که این شرکت به مشتریان پیشنهاد می‌کند متناسب با نوع سالن سینما و زمان پخش فیلم بین ۵/۳ تا ۸ یوروبرای هر صندلی متفاوت است.

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل