قهرمانی در مشت‌تان بود (طنز)

  کد خبر: 010901109729

رئیسی: کسب رتبه پانزدهم در دنیا در حوزه بهداشت نشانه پیشرفت کشور است

راضیه حسینی

کینه دشمنان از همین دستاوردهای عظیم ناشی شده و برای آنها پذیرفتنی نیست کشوری تحت تحریم ۹۵ درصد داروهای مورد نیازش را تهیه کند، به صادرکننده دارو نیز تبدیل شود.

می‌ماند فقط پنج درصد که شامل انواع سرم، آنتی‌بیوتیک‌ها شربت‌های استامینوفن کودکان و … می‌شود؛ که اصلاً مهم نیست.

این‌که ما چطور با چنین شرایطی توانستیم پانزدهم دنیا شویم خیلی مهم است. اصلاً آن نود و پنج درصد شامل چه داروهایی می‌شوند؟ آیا در داروخانه پیدا می‌شوند یا به مردم ربطی ندارند؟

نکند عنبرنسارا و روغن بنفشه هم دارو به حساب می‌آیند و جزو صادراتی‌ها هستند؟

اگر این‌طور باشد که حق با شماست ما در زمینه تولید عنبرنسارا به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌ایم. حتی می‌توانیم جزو صادرکنندگان نمونه این دارو به حساب بیاییم. حالا چرا پانزدهم؟ ما در اعطای رتبه پانزدهم مشکوکیم. در واقع با وجود گوهری به نام عنبر نسارا حق‌مان کمتر از سومی نبود.

شاید باز هم ناداوری صورت گرفته و پارتی‌بازی کرده‌اند. احتمالاً حق‌مان را خورده‌اند. باز هم به پدیده‌ها توجه نکردند و رتبه‌ها را بین آشنایان خودشان تقسیم کردند.

مشکلی نیست. اگر با همین قدرت و سرعت در تولید کود الاغ ماده پیش بروید به زودی شاهد دست گرفتن بازار جهانی خواهید بود. آن‌وقت داوران هرچقدر هم بخواهند نمی‌توانند واقعیت را نادیده بگیرند.

امسال هم قهرمانی در مشت شما بود، ولی از دست رفت. امیدواریم سال‌های آینده شاهد خبرهای خوش‌تری از رئیس‌جمهور در حوزه دارو و تمامی حوزه‌های دیگر باشیم. کسب  رتبه‌های بالای جهانی در رفاه، سرخوشی و شادی. ارزانی، فراوانی و…

آقای رئیس‌جمهور ما رتبه اول دنیا در زمینه تولید خودرو را از شما می‌خواهیم. لطفاً تلاش‌تان را بکنید تا به زودی ایران‌خودرو و سایپا نود صدم و یک درصد بازار داخلی را تأمین کنند و جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان جهان بشوند.

خروج از نسخه موبایل