دست نگه دارید؛ برای خرید خودرو و خانه برنامه‌ریزی نکنید (طنز)

  کد خبر: 221201124091

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: «پیش‌بینی می‌شود سال آینده تورم بالایی داشته باشیم.»

راضیه حسینی

به نظر شما این جمله می‌تواند چه نکته‌ مهمی در خود داشته باشد؟ گفتن یا نگفتن چنین خبری چه تفاوتی در زندگی ما ایجاد می‌کند؟

مثلاً ما مردم منتظر کاهش شدید قیمت‌ها بودیم و برای سال آینده برنامه ویژه‌ای داشتیم؟ قرار بود تورم یک هزارم الان شود و قیمت‌ها با کتف به زمین بخورند؟ برنامه داشتیم در ابتدای سال، خودروی صفرمان را از ایران‌خودرو یا سایپا تحویل بگیریم.

بعد از چند ماه کار، با حقوق کارگری پس‌اندازمان به حدی برسد که در پاییز یک واحد آپارتمان لوکس در منطقه‌ی خوش‌آب و هوای تهران بخریم. در این بین چندتایی هم سفر خارج برویم؟

 ولی حالا که آقای نماینده پیش‌بینی خود را با ما مطرح کرد همه‌ی برنامه‌ها را کنسل می‌کنیم و به زندگی گذشته‌ی خود برمی‌گردیم.

این پیش‌بینی‌ها از آفتاب روز و مهتاب شب هم واضح‌تر است. اگر راست می‌گویید پیش‌بینی کنید چه زمانی یک مسئول در کشور ما پیدا می‌شود که دیگر پیش‌بینی نکند و راهکاری برای حل مشکل ارائه دهد.

پیش‌بینی کنید چه زمانی مسئولان تصمیم می‌گیرند عوض اعلام وضع موجود، مانند گزارشگران هواشناسی در صدا وسیما، به حل مشکل فکر کنند.

اصلاً پیش‌بینی کنید آیا روزی می‌رسد که چنین تیتری در روزنامه‌ها منتشر شود:

«جناب مسئول اعلام کرد به علت ناتوانی در انجام وظایف و عملکرد ضعیف، استعفا می‌دهد.»

حق دارید این آخری را نوستراداموس هم اگر زنده بود نمی‌توانست پیش‌بینی کند. در واقع امر محال قابل پیش‌بینی نیست.

تا وقتی که مسئولان تنها وظیفه‌ خود را حدس زدن اتفاق‌های قابل پیش‌بینی بدانند سر جای‌شان می‌مانند و ما را هر روز با جملات جذاب‌شان شگفت‌زده می‌کنند.

یک روز می‌گویند «درسمرقند گربه دم دارد» و روز دیگر اعلام می‌کنند «مرغ نر را خروس می‌گویند»

خروج از نسخه موبایل