روسیه عرضه برق به فنلاند را متوقف کرد

  کد خبر: 25020182401

ترجمه: سلیم حیدری

تعلیق صادرات برق به ایالت نوردیک پس از ۱۰ روز عدم پرداخت صورت می گیرد.

RAO Nordic در بیانیه ای اعلام کرد که عرضه برق از روسیه به فنلاند در روز شنبه متوقف شده است و توضیح داد که هیچ پولی برای برق ارائه شده به کشور لهستان در ماه مه (اردیبهشت) دریافت نکرده است.

این شرکت که زیرمجموعه شرکت انرژی دولتی روسیه (اینتر رائو) است، گفت: “متاسفانه، ما مجبوریم توجه داشته باشیم که برای حجم هایی از گاز که از ۶ می در  Nord Pool فروخته شده است، هنوز وجوهی به حساب بانکی ما واریز نشده است.”

این شرکت ابراز امیدواری کرد که وضعیت حل شود و تجارت از سر گرفته شود. گزارش شده است که RAO Nordic بیش از دو دهه در بورس Nord Pool معامله انجام داده است.

این شرکت گفت: “ما امیدواریم که وضعیت به زودی بهبود یابد و تجارت برق با روسیه از سر گرفته شود.”

روز جمعه، اپراتور سیستم انتقال برق فنلاند (Fingrid) گفت هیچ تهدیدی برای تامین برق در این کشور در نتیجه این اقدام وجود ندارد.

این شرکت توزیع برق اضافه کرد که برق وارداتی از روسیه حدود ۱۰ درصد از کل مصرف کشور را تشکیل می دهد.

ریما پاوینن، معاون ارشد عملیات سیستم قدرت فینگرید گفت: “فقدان واردات برق از روسیه با واردات برق بیشتر از سوئد و با تولید برق بیشتر در فنلاند جبران خواهد شد.”

در ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد واردات برق از روسیه را در ارتباطات بین المللی خود کاهش دهد و گفت که در عوض برق بیشتری از سوئد وارد خواهد کرد.

در عین حال، تحلیلگران می گویند که قطع خرید برق از روسیه قیمت برق فنلاند را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

رسانه‌های این کشور همچنین گزارش دادند که روسیه می‌تواند تامین گاز طبیعی فنلاند را در روز جمعه به دلیل درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو متوقف کند. روسیه هنوز این گزارش ها را تایید نکرده است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل