میان ماه ما تا ماه آنها تفاوت از زمین تا آسمان است (طنز)

  کد خبر: 22030186371

با یک میلیون می‌شود ۵ همبرگر خورد نه اینکه شغل ایجاد کرد!

راضیه حسینی

مصطفی داننده: «در یکی از شبکه‌های اجتماعی، فعال توییتری گفته بود که «دیشب ۵ همبرگر و نوشابه خوردیم و شد یک میلیون تومان، کاش پولش را می‌دادیم به عبدالملکی وزیر کار و با آن شغل ایجاد می‌کرد.»

اتفاقاً با همین پنج تا همبرگر می‌شود یک شغل حسابی دست و پا کرد. شغلی که حتی لازم نیست پول همین همبرگرها را هم بدهید. فقط باید کاربلد باشید.

مواد لازم جهت این شغل هم یک پیج اینستاگرام، دهان گشاد و معده گشادتر برای خوردن لقمه‌های بزرگ، مقادیر زیادی وقاحت از جانب خورنده‌ها  وحماقت از طرف فالوورهاست.

آقای وزیر پربیراه هم نگفته. احتمالاً منظورشان از شغل، همین فودبلاگری بوده. نخواسته بگوید کاملاً مفتی هم می‌شود پول درآورد، یک مبلغی را به طور پیش‌فرض اعلام کرده. وگرنه در اصل بدون خرج کردن حتی یک ریال هم می‌توان پول‌دار و حتی معروف شد.

آن‌قدر معروف که شغل‌های دیگر را مسخره کنی.

 البته این فقط یکی از موارد پول درآوردن است. شما یک دور کوچک در اینستاگرام بزنید، متوجه خواهید شد موارد شغلی بسیار زیادی وجود دارد. شاید باورتان نشود، ولی بعضی‌ها با حرف زدن پول‌دار می‌شوند.

صبح را با آب پرتقال روی بالکن مشرف به اقیانوس شروع می‌کنند و به تو می‌گویند: «بلند شو…. ادای حال بدا رو در نیار… کائنات با لیموزین دم در منتظرته.»

دقیقاً مثل همان‌هایی که با دهان پر از غذا می‌گویند: «بچه‌ها این‌جا غذاهاش حرف نداره… فقط یک بار امتحانش کنید تا همیشه مشتری بشید.»

مثل همان وزیری که پشت میز نشسته و می‌گوید: «با یک میلیون تومان هم می‌شود شغل ایجاد کرد. فقط شماها بلد نیستید.»

همه در یک چیز شباهت دارند. از مردم نیستند و دنیای‌شان متفاوت است. نمی‌دانند کارگری که کله سحر می‌زند بیرون و آخر شب به خانه می‌رسد اصلاً وقت ندارد به کائنات و لیموزینش فکر کند.

نمی‌فهمند جیب خالی، توانایی یک بار امتحان را هم ندارد.  فقط با دیدن فیلم لمباندن یک نفر دیگر، حسرت می‌خورد.

متوجه نیستند خیلی از شغل‌های میلیاردی در آستانه ورشکستگی‌اند و شغل یک میلیونی شبیه لطیفه‌ای بی‌مزه است.

مشکل این است که «میان ماه ما تا ماه آنها تفاوت از زمین تا آسمان است.»

خروج از نسخه موبایل