چالش کشاورزان آمریکایی با گرانی گازوئیل

  کد خبر: 23030186586

ترجمه: سلیم حیدری

ریانووستی گزارش می دهد که هزینه های کاشت محصولات کشاورزی در سال جاری پس از افزایش هزینه‌های سوخت دیزل دو برابر شده است.

به گفته تای هیگینز، سخنگوی وزارت کشاورزی اوهایو، افزایش قیمت سوخت در ایالات متحده هزاران دلار به هزینه کشاورزان در سال جاری اضافه کرده است.

او این هفته به خبرگزاری ریانووستی روسیه (RIA) گفت که قیمت های بی سابقه سوخت دیزل منجر به دو برابر شدن هزینه کاشت محصولات شده است.

هیگینز گفت: “دیزل اگرچه تنها سوخت کاربردی در کشاورزی به حساب نمی‌آید، اما ضروری ترین سوخت در کشاورزی است.

وقتی به فصل کاشت فکر می‌کنید، تصور کنید چه تعداد تراکتور از گازوئیل استفاده می‌کنند که شبانه روز در حال کار هستند.” وی افزود: “آنچه در سال گذشته به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در روز نیاز داشت، اکنون به هزار دلار رسیده است.”

به گفته دفتر کشاورزی کالیفرنیا، در ایالات متحده، سوخت دیزل حدود ۱۵ درصد از هزینه های کلی یک مزرعه را تشکیل می دهد.

داده های انجمن خودرو آمریکا نشان داد که قیمت دیزل یک رکورد تاریخی دیگر را در این هفته به ثبت رساند و به ۵.۶۴ دلار در هر گالن رسید. برای مقایسه، ژوئن گذشته حدود ۳.۱۹ دلار و در سال ۲۰۲۰ فقط ۳.۰۳ دلار در هر گالن بود.

خاویر زامورا، یک کشاورز ارگانیک از کالیفرنیا نیز به RIA گفت که هزینه‌های او برای فصل کاشت امسال افزایش یافته است. وی گفت: افزایش قیمت گازوئیل مشکل بزرگی است! زیرا ما محصولات خود را مستقیماً به مغازه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس عرضه می‌کنیم، بنابراین میزان هزینه‌ای که برای این امر و تراکتور می‌شود نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

تحلیلگران می گویند که قیمت های سوخت قبل از بحران اوکراین در حال افزایش بود. این افزایش به دلیل مشکلات زنجیره تامین و افزایش تقاضا با بهبود سفر و حمل و نقل پس از بیماری همه گیر بود. اما جنگ و متعاقب آن تحریم‌های انرژی آمریکا علیه روسیه وضعیت را بدتر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا می گوید که توانایی این کشور برای تامین برق کافی نیز در معرض تهدید است و این مساله تا حدی به دلیل درگیری روسیه و اوکراین است.

بایدن هفته گذشته وضعیت اضطراری انرژی اعلام کرد و گفت که امنیت ملی و کیفیت زندگی به دلیل کمبود احتمالی منابع برق به خطر افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا، روسیه را مسئول قیمت بی سابقه سوخت در ایالات متحده و افزایش تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال اخیر دانسته است. او همچنین بحران غذایی جهانی را به درگیری روسیه و اوکراین نسبت داده است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل