آینده اتریوم در ماه‌های آینده چگونه است؛ سقوط یا صعود؟

  کد خبر: 27030187147

اتریوم مشهورترین و محبوب‌‌ترین آلت کوین در بازار رمزارزها محسوب می‌شود و در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران طرفداران بیشتری دارد.

محبوبیت آلت کوین اتریوم تا جایی است که برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال ۲۰۲۲ ممکن است قیمت این رمزارز تا ۴۰۰ درصد هم افزایش پیدا کند.

به گزارش فینوپیا، اتر ارز دیجیتال بومی که اتریوم هم در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد، از زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ میلادی، رشد قابل توجهی داشته است و سود چشمگیری نصیب سرمایه ‎گذاران خود کرده است.

هنگامی که ارز دیجیتال اتر توسط برنامه‎نویسی به نام ویتالیک بوترین به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد، این رمزارز تنها ۰.۳۱۱ دلار قیمت داشت، در حالی که حالا می‌بینیم قیمت اتر در ماه‌های اخیر به ۴۸۰۰ دلار هم رسیده است.

در روزهای اخیر که بیشتر ارزهای دیجیتال در نمودار قیمت‌ها، اغلب سراشیبی‌های‌ نزولی را طی می‌کنند، قیمت اتر هم تا زیر ۱۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است، اما حتی با وجود این کاهش هم، همچنان کاربرانی که روی رمزارز اتر سرمایه‎گذاری کرده بودند، به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزار درصد، سود کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌هایی که آلت‌ کوین اتریوم را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال و حتی بیت‌کوین، جذاب‎تر می‎کند، قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوع این رمزارز است، به طوری که خیلی راحت می‎توان بر پایه اتریوم اپلیکیشن نوشت و توکن غیر قابل تعویض NFT ضرب کرد.

با توجه به اینکه برنامه‌های نرم‌افزاری مثل اتریوم بر پایه تکنولوژی بلاکچین نوشته می‎شوند، فرصت‌های زیادی برای استفاده از این آلت کوین‌ها در صنعت سرگرمی، بازی، موسیقی و یا به عنوان ابزاری برای تمرکززدایی مالی وجود دارد.

به همین دلیل نیز همواره شاهد افزایش دارندگان این نوع رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال هستیم.

اگر به صورت سالانه به رشد قیمت اتر نگاه کنیم این رمزارز بومی به طور متوسط سالانه ۳۰۰ درصد گران‌تر شده است، یعنی سرمایه‌گذارانی که در سال ۲۰۱۴ اتر خریده‌اند، هر سال حدود ۴ برابر بر میزان دارایی خود افزوده‌اند.

البته دنیای رمزارز، بالا و پایین زیاد دارد و سودهای چند درصدی هم تضمینی برای در امان ماندن از ضررهای هنگفت نیستند، پس هیچ وقت نباید در این بازارها بی‌گدار به آب زد و بدون آگاهی، خطر کرد.

با این توضیحات باید دید چه متغیرهایی وجود دارند که روی بالا و پایین شدن قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۲ تأثیر می‌گذارند و قیمت این رمزارز را در بازار بالا و پایین می‌کنند؟

اتریوم و سال ۲۰۲۲، صعود یا سقوط؟

در پاسخ به این سؤال، قبل از هر موردی باید گفت که تقریبا پیش‌بینی قیمت اتریوم در ماه‎های آینده، غیر ممکن است و حتی برخی از کارشناسان بازار معتقدند اتریوم در مقایسه با بیت کوین، نوسانات خیلی شدیدتری را از لحاظ قیمتی تجربه خواهد کرد.

یکی از دلایل تردید در مورد آینده اتریوم، تغییرات نرم‌افزاری است که در تکنولوژی این آلت کوین ایجاد خواهد شد، چرا که سازندگان این رمزارز قصد دارند تا با تغییر فناوری اتریوم، مصرف انرژی را برای ماین کردن این رمزارز کاهش دهند و در ماه‌های آینده از اتریوم ۲.۰ رونمایی کنند.

با توجه به این تغییر و تحولات هیچ مشخص نیست، اتریوم ۲.۰ با استقبال بالای سرمایه‎گذاران مواجه خواهد شد یا اینکه حرکت در مسیر سازگاری بیشتر با محیط‌زیست، به محبوبیت آلت کوین اتریوم در بازار لطمه وارد خواهد کرد؟ اگر تمام این تردیدها را کنار بگذاریم، پیش‌بینی‎های زیر در مورد قیمت اتریوم، در آینده محتمل‎تر به نظر می‎رسند:

به گزارش فینوپیا علی‌رغم چالش‌های پیش‌رو، عموم کارشناسان نظر مثبتی نسبت به آینده اتریوم دارند و به همین دلیل نیز انتظار دارند که قیمت اتریوم دوباره در سال ۲۰۲۲ از مرز ۴۰۰۰ دلار عبور کند.

بر پایه این پیش‌بینی، اتریوم سال ۲۰۲۲ را در قیمتی بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار به پایان خواهد برد. حال سؤال اینجاست که آیا ممکن است قیمت اتریوم از ۴ هزار دلار هم بالاتر برود؟

خبرنامه کوین پدیا که این روزها به مرجعی برای دنبال کردن اخبار اتریوم تبدیل شده است، پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم دوباره مثل روزهای اوج این رمز ارز در میانه‎های سال ۲۰۲۱ صعودی خواهد شد و به رقمی بین ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار خواهد رسید.

علی‌رغم این پیش‌بینی‌های دلگرم‌کننده، بهار ۲۰۲۲ نشان داد که قیمت اتریوم فقط با حرف و ابراز امیدواری بالا نخواهد رفت و موج‌های سهمگین صعود، ممکن است به دارایی‌های هر سرمایه‌گذاری در بازار دیجیتال لطمه بزند.

بهرحال چه نسبت به آینده اتریوم خوشبین باشیم و چه بدبین، در سال ۲۰۲۲ اتریوم با رقبای سرسختی مواجه است که منتظر کوچکترین لغزش هستند تا این آلت کوین را از جایگاه فعلی این رمزارز در نمودار قیمت‌ها پایین بکشند، لغزشی که اگر گذار از اتریویوم به اتریوم ۲.۰ درست پیش نرود، حتما اتفاق خواهد افتاد.

خروج از نسخه موبایل