نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار معاملات در مجمع بزرگ اقتصادی روسیه امضا شد

  کد خبر: 30030187669

ترجمه: سلیم حیدری

نمایندگانی از بیش از ۱۳۰ کشور، از جمله «کشورهای غیردوست»، در مجمع سالانه SPIEF 2022 در سن پترزبورگ شرکت کردند.

بیست و پنجمین مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF 2022) که از ۱۵ تا ۱۸ ژوئن (خرداد) در روسیه برگزار شد، منجر به توافقنامه هایی به ارزش ۵.۶ تریلیون روبل (۹۷ میلیارد دلار) شد که ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته (۳.۸ تریلیون روبل) است.

بیش از ۶۹۰ قرارداد در طول این رویداد چهار روزه امضا شد. علیرغم وضعیت سیاسی پرتنش در رابطه با عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مقامات و بازرگانان بیش از ۱۳۰ کشور در مجمع امسال شرکت کردند، از جمله نمایندگانی از همه «کشورهای غیردوست» که روسیه را تحریم کرده‌اند.

برنامه تجاری این انجمن شامل ۲۱۴ رویداد بود و بر مسائل اقتصادی و اجتماعی روسیه و جهانی و فناوری متمرکز بود. روسای جمهور مصر، چین و قزاقستان به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی این مجمع شرکت کردند.

به گفته آنتون کوبیاکوف، مشاور پوتین و رئیس کمیته سازماندهی SPIEF، این مجمع “حاکمیت اقتصادی” روسیه را به نمایش گذاشت و در عین حال بر اهمیت این پلت فرم در سطح بین المللی تاکید کرد.

کوبیاکوف گفت: «به نظر ما مهم‌ترین چیزی که SPIEF نشان داد، خودکفایی و حاکمیت اقتصادی روسیه بود» و نشان داد که این کشور در معرض «فشارها و باج‌گیری خارجی» نیست.

«SPIEF جایگاه خود را به عنوان یک پلت فرم مورد تقاضای جهانی برای بحث در مورد مسائل نظم جهانی تأیید کرد. این مهم است، زیرا جهان تقریبا چند قطبی شده است.»

از جمله قراردادهای اصلی امضا شده در مجمع امسال، توافق فنی در مورد عرضه گاز بین صادرکننده اصلی گاز روسیه، گازپروم، و شرکت ملی نفت چین (CNPC) بود.

گازپروم و قزاق گاز بر سر افزایش فرآوری گاز قزاقستان در روسیه توافق کردند. NOVATEK از برنامه‌های خود برای ساخت یک کارخانه کوچک برای تولید گاز طبیعی مایع (LNG) در کارخانه خود در شهر تولیاتی غرب روسیه خبر داد.

روس اتم قراردادی را با یاکوتیا در مورد ساخت یک نیروگاه آزمایشی کوچک اتمی امضا کرد که قرار است در سال ۲۰۳۰ راه اندازی شود.

روسیه و جمهوری خلق دونتسک قراردادهایی در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی منعقد کردند.

همچنین روسیه و مصر توافقنامه همکاری دو ساله ای را امضا کردند که بر مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و “سوء استفاده از ارز مجازی” و همچنین امنیت حمل و نقل، حقوق بازرگانان و حفاظت از محیط زیست متمرکز است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل