بلومبرگ گزارش داد: افزایش خرید نفت از روسیه

  کد خبر: 05040188531

ترجمه: سلیم حیدری

بر اساس گزارش‌ها، علیرغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، تحویل نفت در بالاترین سطح در دوماه گذشته است.

بلومبرگ این هفته گزارش داد که اروپا مقدار واردات نفت خام خود از روسیه را افزایش داده‌است. این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش اتحادیه اروپا با تحریم روسیه موافقت کرد.

بلومبرگ با استناد به داده‌های ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد، پالایشگاه‌های نفت در این قاره هفته گذشته ۱.۸۴ میلیون بشکه در روز نفت خام روسیه را خریداری کردند. بلومبرگ افزود که این سومین افزایش هفتگی متوالی و بالاترین میزانی است که اروپا و همچنین ترکیه در تقریبا دو ماه گذشته دریافت کرده‌است.

این افزایش خرید به لیتاسکو SA مرتبط است. لیتاسکو SA، بازوی تجاری لوک اویل روسیه است که انتقال بشکه های نفت را به پالایشگاه های آن در ایتالیا، رومانی و بلغارستان و خریدهای ترکیه را بر عهده دارد.

اتحادیه اروپا ماه گذشته ممنوعیت نسبی نفت روسیه را تصویب کرد و متعهد شد تا سال آینده ۹۰ درصد از کل وارداتش را مسدود کند. این ممنوعیت تمامی نفت خامی که از طریق دریا وارد می‌شود را هدف قرار می‌دهد، اما برای واردات از طریق خط لوله برخی از معافیت‌ها را باقی می‌گذارد.

به گزارش بلومبرگ، برخی از شرکت‌ها و کشورها عقب‌نشینی کرده‌اند و بازار را به دیگران واگذار کرده‌اند. دیگران نیز از ادامه خرید نفت خام روسیه که با تخفیف‌های زیاد عرضه می‌شود، خوشحال هستند.

اوایل این ماه، اکونومیست گزارش داد که با وجود تعهدات قاره اروپا جهت کاهش واردات نفت از روسیه، عرضه نفت این کشور به اتحادیه اروپا بین ژانویه (دی) تا آوریل (اردیبهشت) ۱۴ درصد افزایش یافته است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل