غول‌های انرژی فرانسه دست به دامن مصرف کنندگان شدند

  کد خبر: 06040188741

ترجمه: سلیم حیدری

روسای شرکت‌های بزرگ انرژی فرانسه روز یکشنبه از افراد و شرکت‌ها خواستند مصرف برق را فوراً محدود کنند تا برای یک بحران انرژی در آینده آماده شوند.

مدیران ارشد Engie (ENGIE.PA)، EDF (EDF.PA) و Total (TTEF.PA) در نامه‌ای سرگشاده در هفته نامه ژورنال دو دیمانش گفتند: “ما باید به طور جمعی برای کاهش مصرف خود کار کنیم تا بتوانیم توانایی مانور را دوباره به دست آوریم.”

نامه امضا شده توسط کاترین مک گرگور از Engie، ژان برنارد لوی از EDF و پاتریک پویان از TotalEnergies به کاهش شدید محموله‌های گاز روسیه و همچنین تولید محدود برق به دلیل مشکلات تعمیر و نگهداری اشاره می‌کند.

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه گفت قصد دارد تاسیسات ذخیره گاز خود را تا اوایل پاییز پر کند. سایت‌های ذخیره‌سازی گاز کشور در حال حاضر ۵۹ درصد پر است.

تهاجم روسیه به اوکراین توجه اروپا را بر اتکای اروپا به گاز روسیه معطوف کرده‌است و تلاش برای یافتن منابع انرژی جایگزین را برانگیخته است.

رسانه‌های فرانسوی در ماه مارس (فروردین) گزارش دادند که پس از اعلام آمادگی ایالات متحده برای افزایش تحویل به اروپا، دولت در حال مذاکره با TotalEnergies در مورد افزایش ظرفیت دریافت LNG است.

مدیران شرکت انرژی در نامه خود گفتند: «اقدام به موقع در این تابستان به ما این امکان را می‌دهد که در آغاز زمستان آینده، به ویژه برای حفظ ذخایر گاز خود، آمادگی بیشتری داشته باشیم.» و افزودند که تلاش برای محدود کردن مصرف باید «فوری جمعی و توده‌ای باشد.»

آنها به تلاش‌های خود برای یافتن منابع جدید گاز و ساخت پایانه گاز طبیعی مایع (LNG) شناور در بندر شمالی له‌هاور اشاره کردند.

فرانسه اخیراً مکانیسم خود برای تنظیم قیمت گاز را تا پایان سال تمدید کرده‌است. این سیستم که در ابتدا تا پایان ژوئن (تیر) برنامه ریزی شده‌بود، به منظور محدود کردن اثرات افزایش قیمت انرژی بر قدرت خرید مشتریان است.

منبع: رویترز

خروج از نسخه موبایل