ایجاد هوش مصنوعی برای نظام بانکی با جوانان نخبه

  کد خبر: 31040192454

دکتر میثم وزیریان-مدرس دانشگاه و کارآفرین برتر کشور

هوش مصنوعی ابزاری است که مرزهای دانش را جابه جا کرده و امروز صاحبان هوش مصنوعی آینده سازان اقتصاد جهان محسوب می شوند. اما در ایران می توانیم این جایگاه را کسب کنیم؟ در پاسخ باید بگویم: بله، فقط نیاز به کمی اعتماد داریم و برای اثبات ادعایم شما را دعوت به خواندن باقی این سطور می کنم.

بارها تاکید کرده ام و این بار برای اثبات، عنوان می کنم، اگر پیروزی جنگ تحمیلی را با ۲۰ ساله‌ها رقم زدیم و جنگ اقتصادی را ۶۰ سالهایمان به سرانجام نرسانده اند، به معنی شکست نیست بلکه نیاز به تغییر نگرش داریم و ضرورت دارد به نخبگان و جوانان اعتماد کنیم تا بتوانیم دوباره خاکریزهایمان را پس بگیریم. فقط کافی است اعتماد کنیم به آنچه داریم و نادیده اش می گیریم.

من به عنوان یک مدیر با افتخار نتیجه اعتمادم به نسل جوان را برای شما بازگو می کنم. اعتمادی که نتیجه آن خلق یک هوش مصنوعی است، یعنی آنچه بسیاری در جهان آرزوی آنرا دارند ولی نمی توانند داشته باشند؛ در حالی که در همین نزدیکی و کنار گوش شما، نرم افزاری که نخبگان جوان ایرانی آنرا برای ارایه خدمات در نظام پرداخت و ایجاد رابطه صوتی با مخاطبین ایرانی کدنویسی کرده اند امروز در جایگاه یک هوش مصنوعی با تمامی توانایی های آموزش پذیری، ارتباط گیری، توسعه مبتنی بر نیاز و…قرار گرفته است.

نکته جالب اینجاست که چند سال پیش در شرکت شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل زمانی که قصد ورود به عرصه خدمات پرداخت الکترونیکی را داشت، به دلیل وجود رقبای قوی، نگران بودیم که آیا می توانیم سهمی از این بازار داشته باشیم؟! در آن زمان با تلاش در جهت ایجاد تفاوت به ارایه سیستم ارتباط صوتی ورود کردیم، کاری که شاید در نظر اول چندان پیچیده و متفاوت به نظر نمی رسید.

اما به مرور با جذب جوانان نخبه که امروز جمع ایشان به ۱۶۰ نفر رسیده و با فراهم کردن فضای مناسب جهت بروز استعدادهای ایشان به نقطه ای رسیده ایم که می توانیم ادعا کنیم هوش مصنوعی که ما در اختیار داریم بسیار فراتر از یک نرم افزار سرویس دهنده پرداخت الکترونیک است.

این هوش مصنوعی مسیری پیش پای ما یعنی مجموعه همکاران و تیم مدیران شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل قرارداده که به راحتی می توانیم تمامی نیازهای مالی و اقتصادی قابل دسترسی در فضای مجازی را در اختیار کاربر قرار بدهیم و این تنها و تنها با اعتماد ممکن شد.

اول اعتمادی که موسسه به جامعه جوان و نخبه کشور کرد و دوم اعتمادی که به واسطه امنیت شغلی و تامین نیازهای مالی به همراه چشم اندازی قابل اتکا در اختیار ایشان قرار گرفت تا بی دغدغه بر توسعه فعالیت های مولد فن آورانه تمرکز کنند و به این ترتیب شرکت دانش بنیانی پا به عرصه اقتصاد ایران گذاشته که بی اغراق می توان آنرا یکی از موفق ترین مجموعه هایی بدانیم که بدون نگرانی از بازار در حال فعالیت است و به راحتی می تواند بر محصولات فناورانه خود بی نیاز به نهادهای رسمی سرمایه گذاری کند.

در اینجا می توانم با افتخار بگویم، این شرکت دانش بنیان (تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل) امروز در مرزهای دانش یک خاکریز مستحکم برای اقتصاد در حال جنگ ایران محسوب می شود.

سالهاست که مقام معظم رهبری به مدیران اجرای کشور در تمامی سطوح تاکید می کنندکه باید به جوانان اعتماد کنید، اعتمادی که ایشان به آن اشاره دارند تنها در حد شعار نیست، باید با جوانان تعامل کرد به ایشان فرصت داد و زمینه ظهور و ثبوت توانایی های ایشان را فراهم کرد.

از سوی دیگر ایشان سال ۱۴۰۱ را سال تولید دانش بنیان نام نهادند و من خوشحالم با عمل به اصول عملی مدیریت و تاکید بر منویات ایشان، امروز در جایگاه اثبات قرار گرفته ام؛ اثبات این نکته که می توان جنگ اقتصادی را تحت رهبری ایشان مانند جنگ تحمیلی به سرانجامی دلخواه برسانیم، اگر تغییر نگرش داشته باشیم نه در شعار که در عمل.

در شرایطی که به دلایل گوناگون نظام بانکی کشور از سرمایه گذاری های خطر پذیر پرهیز کرده و حضوری محتاطانه در فعالیت های دانش بنیان دارد؛ ما تنها و تنها با اعتماد به توان نخبگان جوانی که امروز در جایگاه مدیران اجرای ما قرار گرفته و همگی از متولدین دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی هستند، در اپلیکشین فام، خالق هوش مصنوعی هستیم که با ارتباط زنده صوتی، پشتیبانی بسیار قوی از کاربر ارایه میدهد و ضمن پشتیبانی خدمات در عمل نیازهای نظام بانکی به توسعه جریان خدمات رسانی را تسهیل می کند و در نهایت تجربه ای خوشایند را برای کاربران رقم می زند.

در کلام آخر تاکید می کنم در صورت اعتماد به جوانان نخبه ایرانی، این کوچکترین پیروزی است که می تواند رقم زده شود و خوشحالم در کنار تیمی از نخبگان و به عنوان عضوی از تیم مدیران در مجموعه شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل موفق به برداشتن این گام حیاتی شده ایم.

مدیر بازاریابی شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل

خروج از نسخه موبایل