کد خبر: 13120072492
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

آمادگی خراسان ‌رضوی برای توسعه تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه

استاندار خراسان ‌رضوی اعلام کرد که بخش خصوصی استان آمادگی برقراری تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و جهش‌های اقتصادی قدرتمند داخل استان را دارد. امید است که خراسان‌ رضوی از حالت سرمایه‌گریزی رهایی پیدا کرده و تبدیل به یک استان سرمایه‌پذیر شود.

یعقوبعلی نظری پنجشنبه در نودمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌ رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص ارتباطات ایران و ترکمنستان مشکلات متعددی وجود دارد. از نمونه‌های این مشکلات می‌توان به ناهماهنگی میان استان‌های ۲ کشور اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت که ایران و ترکمنستان راه تجارت با سایر کشورهای همسایه را برای یکدیگر آزاد کردند و نقطه قوتی برای آسان‌سازی مراوادت تجاری دارند. از این‌رو گسترش و توسعه ارتباطات با ترکمنستان باید یکی از سیاست‌های مهم پیش‌رو باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: انسجام فکری و عملی در انجام امور اقتصادی و سایر ابعاد موجود در خراسان ‌رضوی امری مهم و ضروری است. وظیفه ما بسترسازی و تسهیل‌کنندگی است؛ اما قسمت عملیاتی انجام امور بر عهده مردم و بخش خصوصی قرار دارد.

نظری همچنین در خصوص نتایج سفر به تاجیکستان گفت: سفر به تاجیکستان ۳ هدف داشت. یکی از این اهداف برگزاری نمایشگاه ایران در تاجیکستان بود که خوشبختانه با موفقیت پشت ‌سر گذاشته شد.

هدف دیگر ملاقات با مسئولان اقتصادی این کشور بود که منتج به گشایش پنجره‌های تجاری و ایجاد اعتماد و اطمینان میان ۲ طرف شد. سومین هدف نیز پاسخ به دعوت استاندار ختلان بود که طی این سفر به بازدید مناطق آزاد این استان پرداخته و متقابلا از استاندار ختلان دعوت به سفر به ایران و میزبانی از آنان کردیم.

او اضافه کرد: زمانی که بستر لازم و کافی برای انجام امور اقتصادی در استان فراهم شود، سرمایه‌گذاران نیز به مرور زمان جذب شده و شاهد افزایش فرصت‌های اقتصادی ویژه در خراسان‌ رضوی خواهیم بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا