کد خبر: 19100064435
جامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

آمازون زمان مرخصی استحقاقی کرونا را برای کارمندان آمریکایی کوتاه‌تر می‌کند

ترجمه: سلیم حیدری

نیویورک (سی‌ان‌ان): آمازون سیاست قرنطینه کووید-۱۹ خود را از ده روز به هفت روز کاهش می‌دهد و در مجموع تا ۴۰ ساعت مرخصی با حقوق را برای کارمندان در نظر می‌گیرد.

این تغییر خط مشی بلافاصله اعمال می‎شود و برای همه کارکنان ایالات متحده صرف نظر از وضع واکسیناسیونشان اعمال خواهد شد.

این شرکت گفت که کاهش مرخصی استحقاقی مربوط به دوره قرنطینه، توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا توصیه شده است.

آمازون در پیامی که بوسیله سی‎ان‎ان دیده شده است، اعلام کرد: «در طول دو سال گذشته، ما به طور مداوم پاسخ خود را به همه‌گیری کووید-۱۹ بر اساس راهنمایی‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و توصیه‌های متخصصان پزشکی خودمان استوار کرده‌ایم.»

افزایش اخیر موارد کرونا از نوع امیکرون باعث اختلال در فعالیت تجاری و اقتصادی در بخش‌های مختلف شده است. ۱۶۰۰ پرواز دیگر پنجشنبه لغو شد و کارگران خطوط هوایی به کرونا مبتلا شدند. فروشگاه ماسیز نیز در این ماه ساعات کاری روزهای خود را کاهش می‌دهد.

دستورالعمل جدید روز سه‌شنبه CDC می‌گوید، مبتلایان به کووید-۱۹ در صورت نداشتن علائم می‌توانند تنها به مدت پنج روز ایزوله شوند.

آمازون گفت همه کارمندان باید یک تست مثبت کرونا گزارش دهند و گزینه مرخصی اضافه تنها برای کسانی است که هنوز پس از یک هفته بیمار هستند.

اوایل این هفته، والمارت اعلام کرد که مرخصی استحقاقی مربوط به بیماری همه گیر کرونا را به یک هفته کاهش می‎دهد. والمارت و آمازون به ترتیب دو کارفرمای خصوصی بزرگ در ایالات متحده هستند.

منبع: سی ان ان

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا