کد خبر: 210303162541
جامعه و فرهنگ

اجرای طرح مسجد محوری به همت اداره امور زنان و خانواده منطقه ۴

بیداری رییس اداره امور زنان و خانواده منطقه ۴ از اجرای طرح مسجد محوری در نیمه نخست سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ شقایق بیداری رئیس اداره امور زنان وخانواده در تشریح طرح مسجد محوری ویژه دختران گفت: به منظور تقویت مشارکت اجتماعی دختران ساکن در محله، شناسایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل نهادهای اجتماعی و مدنی در سطح محله ضروری است و یکی از این نهادها که در اعتلای فرهنگی غنی اسلامی_ایرانی جایگاه والایی دارد مسجد استکه می بایست از ظرفیت آن برای جلب مشارکت دختران و پایدارسازی فعالیتهای آنها بهره برد.

او در ادامه افزود: به دنبال فراخوان معرفی طرحهای مسجدمحوری مرتبط با حوزه دختران و بانوان،تعداد ۱۰ طرح توسط بانوان فعال محلات به دبیرخانه این طرح ارسال شد که پس از برگزاری جلسات حضوری مبنی بر ارتقای کیفیت طرحها،جهت داوری به اداره کل امور بانوان معرفی شدند و در نهایت ۳ طرح تایید و در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره امور زنان وخانواده منطقه ۴ همچنین گفت : طرحهای مذکور در محلات گلشن ،مجیدآباد و حکیمیه در حال اجرا می باشند که ویژه دختران نوجوان و در ایام فراغت تابستان برگزار می گردد.

بیداری هدف از اجرای این طرح را بستر سازی در جهت تقویت کنشگری دختران نوجوان با کمک ظرفیت مساجد ، ظرفیت سنجی و بسیج منابع برای حمایت از فعالیت اجتماعی ،فرهنگی ، فراغتی،هنری و کارآفرینی دختران در مساجد و بررسی طرح های نیازمند حمایت مساجد در حوزه فعالیتهای دختران اعلام کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا